Enlaces accesibilidad
Hotspots

'Borneo', aquesta setmana a la sèrie documental 'Hotspots'

  • La diversitat de l'illa és tal que cada any s'hi descobreixen noves espècies
  • Dissabte 24 de setembre, a les 11:50h a La 2
  • Tots els nostres continguts a RTVE Play Catalunya
Una cria de nassut mamant
COMUNICACIÓ - RTVE CATALUNYA

'Hotspots' és una sèrie documental sobre algunes regions de la Terra que tenen una gran riquesa d'espècies vegetals i animals, produïda per RTVE i Terra Incognita docs.

Aquesta setmana 'Hotspots' viatja a 'Borneo'. És la tercera illa més gran del món i l'habiten gairebé 18 milions de persones que, cada vegada, exploten amb més avidesa el seu entorn. Tot plegat converteix Borneo en un dels punts calents més importants del Planeta.

Un cria d'orangutà de Borneo amb la seva mare

Un cria d'orangutà de Borneo amb la seva mare RTVE

Les xifres que defineixen la diversitat de Borneo maregen: es calcula que acull vora 222 espècies de mamífers, més de 100 espècies d'amfibis i 400 de peixos i, cada any, a les selves més recòndites, es descobreixen noves espècies. Malgrat tot, la llista de plantes superiors que creixen aquí supera les 15.000 espècies, de les quals 6.000 no es troben enlloc més.

Aranya de Borneo

Aranya de Borneo RTVE

Al capítol 'Borneo' de 'Hotspots' veurem que el mateix passa amb la fauna, la majoria espècies endèmiques com l'orangutan, el binturong, el nassut, les diferents varietats de macacos, el langur argentat, l'os malai o l'elefant de Borneo són alguns dels endemismes més representatius.

RTVE

anterior siguiente