Enlaces accesibilidad
Efecte Collins

El compositor Joan Magrané, a 'Efecte Collins'

  • Al documental, es retrobarà al el filòsof Bernat Dedéu, el pianista Carles Marigó i el director artístic del Liceu, Víctor García Gomar
  • Dijous, 2 de desembre, a les 18:10h a La 2
  • Tots els nostres continguts a RTVE Play Catalunya
Joan Magrané i Carles Marigó Efecte Collins
COMUNICACIÓ - RTVE CATALUNYA

El programa de música de La 2, 'Efecte Collins', mostra amb molta cura les propostes d'artistes ben diferents i referencials a Catalunya. Dirigit per Gonzalo Bello, s'emet els dijous.

Per primera vegada a 'Efecte Collins' es tracta la figura del compositor amb Joan Magrané, el compositor de l’anomenada música clàssica. A la sala La Capsa s'interpretaran dues de les seves obres: 'Fantasiestück 3' i 'Sonatina'.

Per a en Joan Magrané, la música clàssica no és quelcom del passat sinó que està molt viva i flueix cap a nous horitzons. La seva música és el compendi d’un exhaustiu i profund estudi de la tradició, tant musical com de les diferents arts canòniques occidentals, que conjuga l’amor pel coneixement i l’amor per la naturalesa.

Ja de ben petit, en Joan va poder trobar un sentit a la música clàssica que escoltava a casa: les estructures que formaven les notes tenien sentit i ell les continuava movent amb els dits de la mà. De manera natural va decidir acompanyar la música per entendre-la i gaudir-la millor i, mica en mica, es va adonar que era capaç de crear-ne de nova.

A l’escenari de la sala La Capsa del Prat de Llobregat, s’interpreten dues de les seves composicions: 'Fantasiestück 3' pel pianista Carles Marigó i 'Sonatina' pel violinista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia.

Joan Magrané amb Joel Bardolet al violí i Marc Heredia al piano

Joan Magrané amb Joel Bardolet i Marc Heredia rtve catalunya

Al documental del programa, Joan Magrané visita una botiga de música on es retroba amb el seu amic Bernat Dedéu, per parlar de la música clàssica i de la contemporània. Tot seguit, al Liceu, parla amb en Víctor García Gomar, el director artístic del teatre, i que li va encarregar una òpera. Finalment, a la sala del piano del Palau de la Música, coincideix amb el pianista i amic, Carles Marigó.

RTVE

anterior siguiente