L'empresari Javier de las Muelas, a 'Noms propis'
- Javier de las Muelas, empresari i creador de tendències, és considerat un referent en el món del còctel. Propietari i gestor de més d'una vintena d'establiments, entre restaurants i cocteleries, defensa la cultura del bar "perquè permet conversar, compartir o, fins i tot, començar una història d'amor".
'Noms propis' és el programa d'entrevistes en profunditat de TVE Catalunya amb convidats amb una filosofia de vida optimista i amb la capacitat de contagiar-la. S'emet els dimarts a La 2 i està dirigit i presentat per Anna Cler, amb realització d'Esther Martínez i producció d'Amelia Tabernero.
L'empresari Javier de las Muelas visita 'Noms propis', programa dirigit i presentat per Anna Cler, amb qui parlarà del seu concepte de cocteleria, de la seva passió per la novel·la negra, el cinema, la música i els còmics. Muelas també reflexionarà sobre la responsabilitat que tenen els professionals de l'hostaleria de "saber beure perquè és signe d'identitat de la persona i és signe d'intel·ligència".
"Estic en un món del còctel com a marca, com a brand, però el què m'interessa molt és aquesta cultura que és el mateix que la parròquia d'un barri, d'una petita població. Per a mi, la gent que va als meus locals són els feligresos, com a mi m'agrada dir, que acudeixen a les esglésies que són els bars. La feina que fem és una litúrgia, oficiar, n'hi ha molt d'interpretar". L'empresari Javier de las Muelas va néixer a Barcelona fa 63 anys i va decidir a què es volia dedicar de nen, quan anava a jugar amb els fills de l'amo de la bodega del costat de casa seva i va descobrir l'olor de l'establiment, la barra de gel i les converses.
Tots els seus establiments gaudeixen d'una personalitat pròpia i tenen una mateixa filosofia: crear experiències i sensacions mitjançant productes genuïns de la gastronomia, i apostant per mesclar tradició, innovació i creativitat. Al 1979 va inaugurar el seu primer espai (Gimlet) i set anys més tard va adquirir al seu mestre, Pedro Carbonell, un altre (Dry Martini), una cocteleria que ha estat durant set anys consecutius a la llista de World's 50 Best Bars.
Aquest dimarts l'empresari Javier de las Muelas parla amb Anna Cler del seu interès per l'art perquè forma part de la seva vida des de petit, però també dels còctels que més li agraden. "L'únic còctel que tinc en ment, que s'ha convertit en un gran clàssic en els últims trenta, trenta-cinc anys, és el Cosmopolitan, és dels pocs que tenen un màxim de tres ingredients, com el gimlet, el dry Martini, el Negroni o l'americano". Al llarg de l'entrevista, Javier de las Muelas també parla de la nul·la valoració que es té de la sangria: "una gran creació que per mi és la gran creació de la cocteleria espanyola, a mi m'agrada fer-la amb un bon vi del Priorat, com a base".