RTVE retransmet en directe la manifestació contra el terrorisme a Barcelona
- A La 1, Canal 24 Horas, Telediarios, Radio 5, Ràdio 4 i RTVE.es
- Els Serveis Informatius posen en marxa un operatiu per a la cobertura de la manifestació davant dels atemptats de Catalunya
- Primer avanç a La 1 a les 17:40 i transmissió íntegra de la manifestació a La 1 i al Canal 24 Horas des de les 18:00
RTVE desplegarà aquest dissabte un ampli dispositiu per cobrir en directe la manifestació de Barcelona contra el terrorisme, després dels atemptats jihadistes que van sacsejar Catalunya la setmana passada. La marxa, a la que acudirà S.M. el Rei Don Felipe VI, començarà a les 18:00 hores i discorrerà entre els Jardinets de Gràcia i Plaça Catalunya sota el lema 'No tinc por'.
La concentració contra el terrorisme de demà a Barcelona, serà protagonista a RTVE. La 1 i el Canal 24 Horas, emetran íntegrament aquesta manifestació de repulsa al terrorisme des de les 18:00. Radio 5, Ràdio 4 i RTVE.es també informaran en temps real de la marxa convocada a la Ciutat Comtal. D'aquesta forma, RTVE posa en funcionament tots els seus efectius per explicar en directe tots els detalls d'aquesta gran manifestació ciutadana. Canal 24 Horas, a més, informarà durant tota la jornada. Emilio de Andrés des de Torrespaña i Raquel Martínez des de Barcelona explicaran com es desenvolupa l'ambient previ als butlletins informatius del canal. Pedro Carreño presentarà, a les 17:40 per La 1 i el Canal 24 Horas, l'avanç informatiu que introduirà la manifestació. Els Telediarios de demà dissabte centraran la seva informació a Barcelona durant tot el dia.
A partir de les 18:00 hores, la retransmissió es durà a terme a La 1 i al Canal 24 Horas, amb els comentaris de Marc Sala i el recolzament d'Almudena Guerrero, Sandra Morales, Quim Barnola i Rubén Urdiales, des de diversos punts del recorregut.
Els Telediarios del dissabte, amb Pedro Carreño i Raquel Martínez, oferiran també tots els detalls de la manifestació, des de la preparació i les opinions prèvies a la marxa al TD-1, fins al resum del seu desenvolupament i el comunicat posterior al TD-2. Així com L'Informatiu de les 14h a La 1 oferirà tota la informació prèvia.
El programa especial de ràdio per la manifestació, començarà a les 17:30 hores a Radio 5, conduït per Ana Marta Ersoch des dels estudis de RNE a Barcelona, en connexió amb l'equip desplaçat a la marxa i amb un altre equip a Ripoll, on també es desenvoluparà una manifestació contra el terrorisme. Ràdio 4 també posa en marxa un important desplegament informatiu a Catalunya. Des de les 17:30, Goyo Prados es posarà al capdavant de l'operatiu informatiu, juntament amb Rosa Quitllet, en el que es podrà escolta l'opinió d'experts, analistes i periodistes.
Durant la tarda del dissabte, Radio Nacional connectarà en diversos moments amb els actes de Barcelona i Ripoll, i a partir de les vuit l'informatiu '20 Horas' (a Radio Nacional i Radio 5) es dedicarà íntegrament a la cobertura del tram final de la marxa i la lectura del comunicat. A més, el diari de la nit '24 Horas' es realitzarà des de Barcelona.
Tota aquesta cobertura de televisió i ràdio es podrà seguir també a RTVE.es, que segueix oferint totes les notícies i anàlisis exhaustives sobre la investigació dels atemptats, els processos judicials als que s'enfronten els autors o les reaccions polítiques i socials dins i fora d'Espanya (www.rtve.es/noticias/atentado-barcelona/).