"De Museus" visita el Museu de la Moto de Bassella
- Una mostra on es pot veure des d'una Hurley amb sidecar, que feia de taxi a les Rambles de Barcelona, fins a la moto del primer cos de policia de carretera
"De Museus" és un programa dirigit per Montse Cuní que descobreix els secrets i les curiositats dels museus de Catalunya.
Aquesta setmana "De Museus" visita el Museu de la Moto "Mario Soler", el primer museu dedicat a la moto d'Espanya. Des de molt jove, el Mario Soler recuperava motos antigues, moltes d'elles úniques, peces que ara es poden veure a la mostra.
La Fundació Privada Museu de la Moto "Mario Soler" és la culminació de la gran passió per les dues rodes de Mario Soler. Una passió que va començar quan un motociclista francès s'instal·là a Bassella per recuperar-se d'una lesió. Per sort els seus fills van heretar aquesta gran passió i en morir en Mario van creure en la necessitat de fundar el museu. Així va néixer el primer museu dedicat a la moto d'Espanya.
L'Estanis, un dels fills d'en Mario, recorda com, des de molt jove, el seu pare recuperava motos antigues, moltes d'elles úniques. En Mario fou un gran mecànic i si no trobava una peça per restaurar una moto, la feia ell a mà. Així fou com va arribar a tenir més de 300 motos restaurades al taller que avui en dia es pot veure al mateix museu. Tot passejant pel museu.
La Cristina, tercera generació Soler dedicada a les motos, mostra una Hurley amb sidecar, que feia de taxi a les Rambles de Barcelona, i la moto del primer cos de policia de carretera, la primera de 600 cc., entre d'altres peces. Però no tot son motos, els fans del lleidatà Emili Alzamora gaudiran amb l'espai dedicat a aquest campió del món en categoria de 125cc.
Passejar pel museu també és un recorregut ple de records de l'antiga Bassella, ara sota les aigües del pantà de Rialb. Però per a la família Soler el veritable motor del museu no són les motos sinó el continuar amb la tradició familiar, herència del seu pare, Mario Soler.