Enlaces accesibilidad
Divendres 8 de juliol a les 19:30h a La 2

TVE Catalunya emet divendres el documental "El dia de la sípia"

  • El documental reflecteix la manera d'habitar el món de l'escriptor barceloní Enrique Vila-Matas
El dia de la sípia
COMUNICACIÓ - TVE CATALUNYA

Dimarts s'emet "El dia de la sípia", la crònica d'un dia a París de l'escriptor Enrique Vila-Matas amb l'artista Miquel Barceló.

El documental reflecteix la manera d'habitar el món de l'escriptor barceloní, artífex d'una obra que explora les fronteres que delimiten ficció i realitat. Autor d'una extensa i variada obra narrativa i traduït a nombroses llengües, Enrique Vila-Matas és un dels noms més importants de la narrativa de les últimes dècades, un cop superat l'estatus d'autor "de culte" amb què se'l va catalogar durant un llarg període de la seva carrera a Espanya, Llatinoamèrica i França.

Vila-Matas es lliura a unes confessions sobre la seva joventut i la imatge excèntrica que va projectar al món com a manera d'atraure l'atenció sobre la seva obra literària. La trobada amb el pintor Miquel Barceló genera un diàleg intens, amb nombroses referències generacionals, mentre va sorgint el retrat damunt la tela.

"El dia de la sípia" és una producció de Pickwick Films en coproducció amb TVE.

RTVE

anterior siguiente