Enlaces accesibilidad
Diumenge 25 d'octubre a les 12:30h a La 2

La dibuixant Pilarín Bayés, diumenge a "Noms propis"

  • Montse Busquets parla amb Pilarín Bayés de la frase que ha fet seva 'La infantesa és la nostra pàtria i la resta de la vida vivim exiliats'
pilarn-bays---retallada

"Noms propis" és el programa d'entrevistes en profunditat de TVE Catalunya amb convidats amb una filosofia de vida optimista i amb la capacitat de contagiar-la. S'emet els diumenges a La 2 i està dirigit i presentat per Montse Busquets, amb realització d'Esther Martínez i producció d'Amelia Tabernero.

Aquest diumenge visita el plató de "Noms propis" la dibuixant Pilarín Bayés, que amb 74 anys segueix treballant en els seus dibuixos.

Batejada com l'àvia de Catalunya, Pilarín Bayés va començar a dibuixar de ben petita encoratjada per la seva àvia. Viu i treballa a Vic, la ciutat on va néixer, i cada dia dedica dotze hores a seguir dibuixant. En 53 anys ha publicat uns 800 llibres i plasmat la seva obra en tota mena de suports, incloses les parets d'una església. Els seus dibuixos formen part de l'imaginari de moltes generacions de catalans que van créixer veient-los als llibres de l'escola i a les revistes infantils. Figures de galtes rodones i ulls simpàtics que són un reflex de la vitalitat de la seva autora, que amb 74 anys segueix al peu del canó.

Montse Busquets parla amb Pilarín Bayés de la frase que ha fet seva 'La infantesa és la nostra pàtria i la resta de la vida vivim exiliats', de com és el país de la Pilarín, dels seus dibuixos de petita, de com es va decantar per fer dibuixos per a nens i com el dibuix l'ajudava a superar la seva timidesa. A més, explica com és el seu dia a dia i els tres dibuixos que dur al cor.

La Pilarín Bayés és molt optimista i no té temps per tenir dies dolents, també parla de l'egoisme de l'artista i de la prioritat que dóna a la feina, de les seves debilitats com la llonganissa, la xocolata i els barrets i del seu últim treball: 'L'univers a la mà'