Enlaces accesibilidad
Diumenge 21 de juny a les 12:25h a La 2

L'ús pedagògic de les noves tecnologies, diumenge a "Tinc una idea"

  • A més, el programa visita l'empresa de bicicletes del Marc i la Mariona i entrevista l'Albert Adrià, el millor xef pastisser del món
escola-4
COMUNICACIÓ - TVE CATALUNYA

"Tinc una idea", el programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta. S'emet els diumenges a les 12.25h per La 2.

El programa d'aquesta setmana parla del mòbil com a eina educativa. Coneixerem algunes aplicacions i noves tecnologies educatives que canvien la manera d'ensenyar. També entrevistem el Marc i la Mariona que, gràcies a una campanya de micromecenatge, han creat una petita empresa que fa bicicletes de bambú. I finalment entrevistem Albert Adrià, que acaba de ser nomenat millor xef pastisser del món.

Cada vegada més el mòbil s'utilitza a les escoles com a eina educativa. L'ús pedagògic de les noves tecnologies canvia la manera d'ensenyar i obre noves possibilitats de negoci a petites empreses tecnològiques. Durant el programa coneixerem algunes d'aquestes aplicacions i noves tecnologies educativesJordi Vilar, professor de tecnologia d'ESO, explica: "Sovint els professors hem deixat de ser els que més sabem de la classe. Ara el professor també passa a ser un facilitador. Els diem per on poden començar i cada un arribarà allà on pugui o vulgui. La idea és acompanyar-los".

Al programa també entrevistem el Marc i la Mariona que, gràcies a una campanya de micromecenatge, han creat una petita empresa que fa bicicletes de bambú. Van tenir la idea arran d'un viatge a l'interior de la Xina i un cop retornats a Barcelona es van posar a crear el seu propi projecte empresarial. Les seves bicicletes són totalment manuals i ja en venen a diversos indrets d'Europa. En Marc ens explica el procés de producció i ens diu que fabriquen "una mitjana de 2 cada 2 setmanes".

I finalment entrevistem Albert Adrià, que acaba de ser nomenat millor xef pastisser del món. A més el restaurant Tickets que regenta amb el seu germà Ferran i altres dos socis ha entrat en el rànquing dels 50 primers restaurants del món. En format Màster Class ens dóna alguns consells per fomentar la creativitat i el treball en equip.

RTVE

anterior siguiente