Enlaces accesibilidad
Diumenge 7 de juny a les 12:25h a La 2

El Museu Egipci de Barcelona i les noves formes de construir, diumenge a "Tinc una idea"

  • L'hoteler i mecenes, Jordi Clos, artífex del Museu Egipci, parla de la seva passió per l'egiptologia i del paper de mecenes actualment
Jordi Clos, hoteler i mecenes
COMUNICACIÓ - TVE CATALUNYA

"Tinc una idea", el programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta. S'emet els diumenges a les 12.25h per La 2.

El programa d'aquesta setmana parla de la recent nit dels museus i d'un dels centres més visitats, el Museu Egipci, una iniciativa de Jordi Clos. El segon reportatge es titula "Noves formes de construir". I és que hi ha qui pensa que l'arquitectura és com una amanida, que té molts ingredients i que si es barregen bé poden sortir edificacions de molta qualitat i sobretot més sostenibles i saludables.

A Barcelona i l'àrea metropolitana gairebé 150 mil persones van participar en la recent nit dels museus. Un dels centres més visitats va ser el Museu Egipci, a l'Eixample, una iniciativa de l'hoteler i mecenes Jordi Clos. Ell mateix parla de la seva passió per l’egiptologia i el paper de mecenes en la societat d'avui. Jordi Clos explica: "Possiblement la peça que m'ha donat mes esforç és la tomba d'Iny. Va ser saquejada i repartida pel món i al llarg de 20 anys he anat trobant parts d'aquesta tomba i al final he pogut reconstruir una bona part de la cambra i això m'ha representat un treball de recerca considerable"Maixaixa Taulé, directora del museu, afirma: "El museu fa una funció essencial perquè som un país sense massa tradició egiptològica. Volem ser una eina pedagògica per les escoles i volen formar aquestes generacions a través del patrimoni arqueòlogic amb peces autèntiques".

A la segona part del programa, l'arquitecta Sònia Hernàndez Montaño parla d'arquitectura bioclimàtica: "Sempre has de mirar de fer una arquitectura bioclimàtica i a partir d aquí trobar un bon lloc i tenir en compte les necessitats del client perquè els arquitectes tendim a fer el que ens agrada a nosaltres". I l'empresari José Antonio González explica que han apostat per la fusta perquè "és el material del segle XXI". "El cost de transformació de la fusta es mínim i el tema de la sostenibilitat és cada cop més important".

RTVE

anterior siguiente