Enlaces accesibilidad
Dijous 19 de gener a les 23:30h a La 1

Salvador Alemany: "El pacte fiscal no s'ha de plantejar com un conflicte"

  • El president d'Abertis i del CAREC, Salvador Alemany, i el catedràtic Josep-Francesc Valls van ser els convidats de "59 segons"
premsa---salvador-alemany
COMUNICACIÓ - TVE CATALUNYA

"59 Segons" és un programa dirigit per Francesc Cruanyes i presentat per la periodista Cristina Puig.

El president d'Abertis i del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement, l’economista i empresari Salvador Alemany va advertir al programa "59 segons" que la proposta del govern català coneguda com pacte fiscal "és una gran oportunitat per millorar el sistema de finançament i no cal plantejar-lo com un conflicte amb l'Estat".

Alemany considera que el pacte fiscal "és d'interès per a tothom, per a l'Estat, per a les comunitats autònomes que tenen dèficit i per les que reben rendes. I en aquest sentit l'empresariat català hi està d'acord".

Alemany es va mostrar moderadament optimista sobre la sortida de la crisi i considera que "les coses estan millor ara que al 2011 perquè s'han adoptat mesures necessàries per millorar el clima de confiança". Pel que fa als impostos, és partidari de "sofisticar el sistema impositiu". I ha afegit: "crec que s'ha de fer política amb els tributs i no es pot tractar igual els beneficis distribuïts que els beneficis reinvertits. Com tampoc pot tenir la mateixa pressió fiscal la generació de llocs treball que la seva destrucció". El que passa –va reconèixer– és que "això és més senzill de dir que de fer".

En el temps de tertúlia els analistes del programa van analitzar l'acostament entre CIU i el PP, tant a Catalunya com a Espanya. Sense negar el pacte, no es van atrevir a qualificar els recents acords sobre els pressupostos o sobre mesures econòmiques com una reedició del Pacte del Majestic, però sí que van assegurar que hi ha pacte de no agressió, de complicitat, això sí "sense fotos ni notaris".

A la part final del programa, el catedràtic d'ESADE, Josep-Francesc Valls, expert en turisme i màrqueting, va alertar sobre les conseqüències de l'abaratiment excessiu dels preus turístics. El professor creu que, si bé no es pot generalitzar, "el fenomen 'low-cost' ha comportat una disminució de la qualitat del servei i de les garanties de seguretat exigibles".

RTVE

anterior siguiente