'Leonardo versus Michelangelo', duel immersiu a l'IDEAL Barcelona
- L'experiència digital més ambiciosa de Layers of Reality s'estrena mundialment a Barcelona
- El públic viurà un viatge interactiu entre dues llegendes de l'art
L'IDEAL Centre d'Arts Digitals de Barcelona acull des del 17 de setembre 'Leonardo versus Michelangelo', una experiència immersiva que combina innovació tecnològica, rigor històric i interactivitat. La proposta, creada pel prestigiós estudi català Layers of Reality, es presenta com la producció més gran i revolucionària del centre des de la seva inauguració.
Un viatge artístic entre dues icones del Renaixement
Amb més de 2.000 m² distribuïts en 8 sales, 'Leonardo versus Michelangelo' situa el públic al centre d'un joc de descoberta i elecció, en què haurà de decidir quina obra mestra salva i quina condemna a l'oblit. La mostra ofereix una pel·lícula immersiva titulada La Batalla inacabada, un viatge digital per les obres dels dos genis del Renaixement.
Els visitants podran endinsar-se en el món de Leonardo da Vinci, contemplant obres com 'La Gioconda' i 'La Última Cena', i en el de Michelangelo Buonarroti, amb peces icòniques com 'El David', 'La Pietà' i els frescos de la Capella Sixtina.
Una de les sales més destacades és la de realitat virtual 360°, on els visitants viatgen a la Florència de 1500, escenari de la rivalitat entre Leonardo da Vinci i Michelangelo Buonarroti. A més, la sala metavers amb format Battle Royale permet caminar a escala real entre escultures i pintures, vivint una experiència íntima i inèdita.
La banda sonora original ha estat composta per Rafel Plana, i la inauguració oficial ha tingut lloc aquest 16 de setembre, amb obertura al públic el dia 17. Les produccions anteriors de Layers of Reality han estat presents en més de 50 ciutats com Londres, Berlín, Lisboa, Nova York, entre d'altres, i han superat els 8 milions de visitants.