La mortalitat a les carreteres es conté aquest estiu amb 36 morts
- La mortalitat a les carreteres entre juny i setembre d'enguany ha caigut un 30% respecte al 2019
- Lamiel ha posat l'accent en l'augment de la sinistralitat a Lleida durant el mes de juliol
La mortalitat a les carreteres catalanes s'ha contingut aquest estiu amb 36 víctimes mortals, les mateixes que el mateix període del 2024. Una contenció que celebra el Servei Català de Trànsit, que indica que les xifres van a la baixa respecte al 2019.
Pel que fa als col·lectius vulnerables, també s'ha reduït la sinistralitat, amb 5 víctimes mortals entre els motociclistes, 1 entre els vianants i 1 entre els ciclistes. El director de Trànsit, Ramón Lamiel, ha posat l'accent en l'augment de la sinistralitat a Lleida durant el mes de juliol.
Un 30% menys que el 2019
Les dades del SCT mostren que la mortalitat a les carreteres entre juny i setembre d'enguany ha caigut un 30% respecte al 2019. "A l'estiu, hem tingut un mes de juny en reducció, un mes de juliol dolent i un agost en reducció", ha explicat Lamiel. Els punts negres han estat l'A-2, l'N-II, l'AP-7, la C-12, la C-31 i la C-15.
Noves mesures
Trànsit ha anunciat més inversió per reforçar les mesures de seguretat i reduir els accidents. Entre les actuacions previstes, s’hi inclou la millora dels panells de missatge variable i la incorporació d’intel·ligència artificial per a obtenir dades com l’antiguitat dels vehicles, el tipus i la combinació del trànsit o les velocitats mitjanes.
D’altra banda, es posaran en funcionament dos equips d’intervenció ràpida, un al nord i un al sud de l’àrea metropolitana de Barcelona, per actuar en qualsevol moment durant els dies laborables. Es tracta d’equips similars als que ja funcionen durant el cap de setmana, que treballaran per millorar la seguretat viària i per gestionar possibles congestions de trànsit.
A més, s’analitzarà tota la xarxa viària i s’assenyalaran 40 punts en què es podrien implantar carrils addicionals, molts d’ells a l’AP-7. També es modernitzaran punts d’intercanvi i s’intervindrà en altres vies que han alliberat peatges o que presenten problemàtiques similars, tot reforçant-hi la senyalització.
També es reforçarà el control de velocitat amb radars mòbils: actualment n’hi ha quatre operatius, però abans d’acabar l’any se n’afegiran dos més, i a principis de 2026, quatre més, arribant així a un total de deu carros radar. També s’incorporarà un segon helicòpter equipat amb cinemòmetre i s’intensificarà l’ús de drons per detectar infraccions.