Enlaces accesibilidad

Les compres a les llars de Barcelona continuen sent tasca de dones

  • L'Enquesta d'Hàbits de Consum i Compra de la Diputació mostra que en el 62% de les llars és responsabilitat de les dones
  • L'estudi apunta que Internet ha canviat certs hàbits de consum, amb les repercussions que això pot tenir per al comerç local
La despesa mensual en alimentació i productes habituals ha crescut un 19% respecte al 2019
La despesa mensual en alimentació i productes habituals ha crescut un 19% respecte al 2019 | RTVE
Maria Bosch | Maria Huguet

Les dones continuen sent les responsables de la compra a la majoria de les llars de les comarques de Barcelona, tot i que aquesta responsabilitat es va repartint cada cop més amb els homes.

Les compres per Internet, en augment en detriment del comerç local

És una de les conclusions de l'Enquesta d'Hàbits de Consum i Compra que elabora la Diputació, on també s'apunta que la despesa mensual s'ha encarit un 17 % respecte a 2019 i que Internet ha canviat certs hàbits de consum, amb les repercussions que això pot tenir per al comerç local.

Els efectes de les compres en línia

Un dels objectius d'aquesta enquesta és conscienciar la ciutadania sobre els efectes de les compres en línia. Segons Sergi Vilamala gerent de Serveis de Comerç de la Diputació, quan deixem d'anar al comerç local "tenim un problema, i és que els carrers es buiden".

Majoritàriament, la gent jove d'entre 16 i 34 anys opta per comprar per internet. Gairebé el 61% de les llars i la majoria, com a mínim, un cop al mes. Ho fan per comoditat, varietat, preus o estalvi de temps.

La roba continua sent el producte que més es compra, però detecten una tendència a l'alça dels productes frescos. "Aquí és on nosaltres com a administració posem elements per a intentar ajudar els ajuntaments", assegura Vilamala.

L'any 2024 prop de la meitat de les llars ha augmentat la compra de productes de marca blanca, reduint la de productes ecológics i de proximitat.