Enlaces accesibilidad

Cosir té futur

 

 

  • Entrevistem Sílvia Castelló, va veure que hi havia interès per aprendre aquest ofici i la gent no sabia on anar. Per això va muntar una escola de costura
  • Coneixerem l’auge de les anomenades botigues efímeres
  • Entrevistem Jaume Sanllorente, que ens explica com va fundar i què fa l'ONG Somriures de Bombay

Per
Tinc una idea - 28/09/2014

Tinc una idea

El programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta.

S’emet els diumenges a les 12:30 hores per La 2

Entrevistem Sílvia Castelló, que, entre altres coses, sap cosir molt bé. Fa temps va veure que hi havia interès per aprendre aquest ofici i la gent no sabia on anar. Per això va muntar una escola de costura.

També coneixerem l’auge de les anomenades botigues efímeres. I és que fins no fa gaire les botigues i espais comercials es llogaven sobretot a llarg termini, però ara cada vegada més també es lloguen per temporada. I entrevistem Jaume Sanllorente, que ens explica com va fundar i què fa l'ONG Somriures de Bombay.

 

Cosir té futur

 

En aquest reportatge coneixerem el cas de: Sílvia Castelló que, entre altres coses, sap cosir molt bé. Fa temps va veure que hi havia interès per aprendre aquest ofici i la gent no sabia on anar.

Per això va muntar una escola de costura. Ens explica com va crear aquesta escola a Girona per on han passat ja més de 1.500 alumnes: “Vaig veure la necessitat d'un espai, d'una escola com la nostra: lluminosa, moderna, per fer les coses amb creativitat, pràctiques....des de costura de supervivència, patronatge, punt de mitja...i tot ho fem aquí"

 

Lloguer d’espais a la carta

 

També coneixerem l’auge de les anomenades botigues efímeres. I és que fins no fa gaire les botigues i espais comercials es llogaven sobretot a llarg termini, però ara cada vegada més es lloguen per temporada. I no només botigues, també terrats, antigues naus industrials, cases, vaixells, etc.

David Pérez, director d’operacions de Popplaces diu: “Hi ha marques estrangeres que volen presentar productes nous o que volen introduir-se en el mercat local i una manera fàcil de fer ho i sobretot amb molt poc risc es fer ho a traves duna botiga temporal d aquesta manera testegen quina es la reacció del públic saben els gustos poden adaptar el seu portafolio de productes a les necessitats locals i tot això amb un baix risc i sempre permetent lis provar el que després poden fer a mes gran escala.

 

Jaume Sanllorente, una experiència vital 

 

I entrevistem Jaume Sanllorente, que ens explica com va fundar i què fa l'ONG Somriures de Bombay.

 

I els nostres consells o TUI:

 

Mentre vivim podem aprendre moltes coses
Giampaolo Perna, del llibre Reengancharse a la vida 

 

Envellir és un procés natural, però amb velocitats diferents
Miquel Vilardell, del llibre Envejecer bien

 

 

 

 

 

 

Televisión

anterior siguiente