ATUR AL MES DE GENER
Malgrat l'augment en 8.999 persones són les millors dades d'aquest mes des del 2007
Reaccions a la visita de Díaz
CIU I PP CRITIQUEN EL SEU DISCURS
Sobreviure al càncer
COM SUPERAR L'ESTIGMA DE LA MALALTIA
Cocaïna i cafè en pols
OPERACIÓ CONTRA EL NARCOTRÀFIC AL PORT
Martino aposta pel Barça
TOT I LA DERROTA AMB EL VALÈNCIA
DEBAT SOBRE LA CONSULTA
CIU, ERC i ICV entren proposicions per avançar el debat al Congrés
Un dia més el debat sobre la consulta centra l'activitat política. Mentre segueix el creuament de declaracions entre Barcelona i Madrid, avui els partits del bloc sobiranista han fet un pas més al Congrés dels Diputats
AL FINANCIAL TIMES
García-Margallo admet que estudiaria l'entrada a la UE d'Escòcia
Mentrestant el govern espanyol diu que NO interferirà l'entrada a la Unió Europea d'una Escòcia independent si segueix tots els camins legals. Ho ha dit al Financial Times el Ministre d'Exteriors, José Manuel García Margallo.
Susana Díaz
PRESIDENTA DE LA JUNTA D'ANDALUSIA
SENTÈNCIA SOBRE EL CASTELLÀ
El departament i els centres estudiaran el recurs a la decissió
D'aquí dues hores.a les sis de la tarda, la consellera d'ensenyament, Irene Rigau, té previst reunir-se amb els directors dels centres afectats per l'acte del Tribunal Superior de justícia de Catalunya,El departament i els centres estudiaran el recurs a la decissió que els obliga a oferir un 25% de les classes en castellà als alumnes que ho han demanat. Tenen 5 dies per recorrer la sentència, i volen estudiar els recursos que tant el departament com els centres presentaran. Segons la consellera, amb el recurs es vol demostrar la complexitat que suposa aplicar la sentència.
VI PREMIS GAUDÍ
"La plaga",de Neus Ballús, i "Los últimos días", les més premiades. Aquest descarnat retrat social interpretat per actors no professionals es va endur també els guardons a millor direcció, guió i muntatge. Nora Navas i José Sacristan van recollir els premis a millor actriu i actor protagonista, i Julieta Serrano el gaudí d'honor a la seva trajectòria. "Los Últimos dias", dels Germans Pastor, amb set guardons, és l'altra gran triomfadora de la nit.
MARGALLO I ESCÒCIA
El ministre diu que no interferirà en l'ingrés a la UE si s'independitza legalment
El ministre d'Exteriors diu que el el govern espanyol no interferirà en l'ingrés d'una Escòcia independent a la Unió Europea, sempre que el procés es faci de forma legal. Ho diu en una entrevista al Financial Times en la què insisteix en que NO es poden comparar els casos català i escocès. Una opinió totalment diferent a la de Convergèncai i Esquerra que creuen que hi ha moltes similituds entre els dos casos. Des del PP català, diuen que Margallo l'únic que vol dir és que contemplarien Escocia com ho fan amb la sol.licitud d'altres paisos com Turquia.
REUNIÓ A PALAU
Cordialitat a la primera trobada que mantenen Artur Mas i Susana Díaz
Com afrontar la sentència
REUNIÓ DE LA CONSELLERA I ELS DIRECTORS
La consellera d'Ensenyament té previst reunir-se amb els directors dels 5 centres als que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya obliga a oferir un 25 per cent de les classes en castellà. L'objectiu és consensuar la sortida a una sentència que el govern català rebutja .
Més cotxes abandonats
CREIX UN 8% ELS QUE ES DEIXEN AL TALLER
Creix un 8 per cent la xifra de vehicles abandonats als tallers mecànics. Pel sector comença a ser un problema perquè molts cotxes tenen deutes pendents i no és fàcil donar-los de baixa. Al carrer també n'hi ha molts d'abandonats. A Barcelona, al cap d'un mes d'estar al carrer els desballesten.
L'Atlètic de Madrid, nou líder
EL BARÇA, SEGON, EMPATAT AMB EL MADRID
El Barça cedeix per primera vegada el liderat de la lliga. L'Atlètic de Madrid el supera per tres punts gràcies a la victòria per 4 a 0 davant la Reial Societat. A més, el Reial Madrid l'iguala en empatar a Bilbao tot i l'expulsió de Cristiano Ronaldo.
I DESPRÉS
Els Gaudí del cinema català premien
"Los últimos días" i "La plaga"
repassarem la Gala dels Premis Gaudí que consoliden "Los últimos días" dels germans Pastor i "La plaga" de Neus Ballús com les dues grans pel·lícules del cinema català de l'últim any. Uns premis que també van reconèixer la feina de Nora Navas i José Sacristán com a millors intèrprets.
MARGALLO I ESCÒCIA
El ministre diu que no interferirà en l'ingrés a la UE si s'independitza legalment
REUNIÓ A PALAU
Cordialitat a la primera trobada que mantenen Artur Mas i Susana Díaz
Com afrontar la sentència
REUNIÓ DE LA CONSELLERA I ELS DIRECTORS
Més cotxes abandonats
CREIX UN 8% ELS QUE ES DEIXEN AL TALLER
L'Atlètic de Madrid, nou líder
EL BARÇA, SEGON, EMPATAT AMB EL MADRID
Els Gaudí del cinema català premien
"Los últimos días" i "La plaga"
El resum del més destacat de la setmana elaborat per l'equip de realització de l'Informatiu Cap de setamana.
Una de les indústries que beu del sector del cinema és la dels efectes especials... que ha aconseguit coses impensables fa uns anys com inventar localitzacions, crear escenaris o mulitiplicar extres. A España 9 MIL persones treballen en aquest sector, que preveu un creixement del 20% en els propers anys.
El President del govern promet una reforma fiscal que perllongarà la baixada d'impostos durant anys tot i que no ha concretat a quins impostos afectarà, tal i com va anunciar ahir que faria a la clausura de la convenció del PP a Valladolid. Mariano Rajoy ha explicat que el seu exectiu posarà en marxa la reforma fiscal que hauria volgut fer quan va arribar al govern. Diu el President espanyol que serà un nou sistema més simple i equitatiu per estimular l'estalvi. Pel que fa a Catalunya, Rajoy ha reiterat que treballarà sense descans contra tot el que provoqui discòrdia i divideixi, ha dit, els espanyols.
Susana Diaz, secretària general dels PSOE andalus i presidenta de la Junta d'Andalusia, visita per primer cop CAtalunya des que va assumir els càrrecs. Diaz diu que Cataluña és víctima d'un xoc de trens entre el PP i els nacionalistes. Coincideiex amb Pere Navarro en que el federalisme és la millor opció per conservar la unitat d'Espanya.
Aquesta nit se celebra la 6a edició dels Premis Gaudí de l'Academia del Cinema CAtalà. S'han presentat a concurs 90 produccions. "Los últimos días", que retrata una Barcelona apocalíptica, lidera les nominacions amb 11. La indústria dels efectes especials mou més de 700 milions d'euros.
500 persones demostren a Barcelona les seves habilitats culinàries per optar a participar a la segona edició del programa de TVE, Masterchef. Els aspirants han de fer una prova d'emplatat que serà valorada pels 3 jutges del programa. 9 mil persones s'han presentat al càsting per participar al programa de la 1 de TVE.
Primera derrota del Barça al Camp Nou en dos anys. Tot i que els blaugrana van jugar una bona primera part, a la segona van ensopegar davant d'un València ben dirigit per Pizzi que va imposar-se 2 a 3. Els blaugrana podrien perdre avui el liderat i quedar tercers a la lliga si, aquesta tarda guanyen el Madrid i l'Atlético.
La comunitat xinesa estrena Nou Any: el del cavall. Diuen que aportarà establilitat i optimisme. Barcelona organitza la celebració més gran que s'ha fet fins ara per commemorar aquesta festivitat. A la celebració hi participen més de 800 persones, vol ser una mostra de la cultura xinesa a casa nostra.
Els productes low-cost, de tarifa baixa, ofertats sobretot a través d'Internet han conquerit al consumidor mitjà. EL perfil dels principals usuaris és el d'un jove que vol estalviar-se tot el que sigui possible.
El preu dels combustibles podria caure en els propers mesos. Dos factors contribueixen a aquesta previsió: l'abundància del petroli no convencional i el descens de la demanda als països emergents. El darrer informe de l'Organització Internacional de l'Energia confirma l'abundància del petroli al mercat internacional.
Al 2015 baixaran els impostos. Això és el que ha anunciat avui el president del govern Mariano Rajoy. El Ministre d'Economia també ho ha dit i ha explicat que l'IVA es mantindrà com està. Cristobal Montoro ho ha dit a la seva intervenció a la convenció nacional del PP que se celebra a Valladolid. Pel Ministre la millora de l'economia, aconseguida, segons Montoro, gràcies a les reformes del govern, fa possible aquesta baixada d'impostos. Insisteix en les previsions de creixement per aquest any i el vinent. Pel que fa a CAtalunya, Montoro ha tornat a defensar les balances fiscals TERRI-TORIALTIZADES per una qüestió, diu, de transparència i anuncia que el model de finançament en el que treballa el govern busca evitar enfrontaments territorials.
I pel que fa al Cas Noos els advocats de la Infanta defensen que Cristina de Borbó baixi per la rampa del jutjat de Palma amb cotxe. Diuen que és per protegir la imatge de la Infanta i que no consideren que sigui cap agravi comparatiu.
Aquest any serà el de l'abundància del petroli al mercat internacional. Ho explica el darrer informe de l'Organització Internacional de l'Energia. Augmenta la producció de cru no convencial als Estats Units i alhora es manté la dels països de l'OPEP. Segons els experts això podria fer baixar el preu dels comustibles.
L'exjugador de futbol i exentrenador Luis Aragones, tot un símbol de la història del futbol a Espanya mor als 75 anys a causa d'una leucèmia. Va entrenar el Barça l'any 88 i l'Espanyol l'any 90. Com a jugador va lluïr 11 samarretes. Al 2010 va rebre el Premi Princep d'Asturies dels Esports.
El robatoris amb violència a domicilis cauen un 16% però es dupliquen a Lleida. MENYS DELICTES AL 2013.
Noves balances fiscals. APOSTEN PER LA MILLORA DEL FINANÇAMENT.
Més comerços amb problemes. QATAR COMPRA UN ALTRE HOTEL DE LUXE.
Isabel Toledo a la 080. LA DISSENYADORA DE MICHELLE OBAMA.
El Barça rep demà el València. NEYMAR COMENÇA A ENTRENAR AL CAMP.
Els delictes a Catalunya van caure un 5,2 per cent al 2013. Són les xifres que ha fet públiques aquest matí la conselleria d'Interior. Destaca que, malgrat l'alarma social, els robatoris amb violència a domicilis i comerços ha caigut un 16 per cent. Tota manera, el descens NO afecta a totes les comarques ,ja que a les de Lleida el atacs a les cases es van doblar l'any passat. I tot i que també va baixar la xifra d'homicidis, el mateix conseller Espadaler ha admès que aquest gener ha estat nefast amb 8 morts violentes.
El responsable d'elaborar el nou sistema de balances fiscals admet que Catalunya necessitaria un sistema de finançament millor. Malgrat tot, recorda que ara mateix no és una de les comunitat més castigades pel dèficit fiscal, ja que està dins la mitjana espanyola. Creu que una hipotètica independència catalana li sortiria més cara.
El Colmado Quilez de Barcelona podria haver de tancar.. És un altre dels comerços històrics de la ciutat afectat per la llei d'arrendaments urbans, que incrementa de manera desproporcionada el lloguer que pagava fins ara. D'altra banda, un fons d'inversions de l'exèrcit de Qatar compra un altre hotel de luxe de la capital catalana.
És la gran estrella de l'últim dia de la passarel·la 080: la cubana Isabel Toledo, una de les dissenyadores de referència de Michelle Obama. Després ens explica perquè ha escollit Barcelona per fer la seva primera desfilada a Europa.
El Barça defensa demà el liderat de la lliga al Camp Nou contra el renovat València de Pizzi. Martino recupera Xavi, Alves i Busquets i dona descans a Puyol tot i el gol a la Copa. Neymar s'ha entrenat al camp per primer cop des de la lesió al turmell que es va fer a Getafe.
Un dels experts diu que el finançament que rep Catalunya està dins la mitjana. LES NOVES BALANCES FISCALS.
Operació pionera a Espanya. EXTIRPEN LA MAMA I LA RECONSTRUEIXEN.
Canvis als comptes corrents. S'IDENTIFICARAN AMB EL CODI IBAN.
Un nou frau al mòbil. ENS AVISEN DE WHASTAPPS FALSOS.
Golejant sota la pluja. EL BARÇA JA ÉS A SEMIFINALS DE LA COPA.
El finançament de Catalunya està dins de la mitjana espanyola. És una de les conclusions que es preveu surti del nou model amb què es volen calcular les balances fiscals... Ho ha dit a "Al debat de La 1" de Televisió Espanyola, Angel de la Fuente, investigador del CSIC i un dels membres del grup d'experts que asessoren el ministeri d'Hisenda.... Quan falten menys de 24 hores perquè es presenti aquest nou càlcul a Girona, assegura que Extremadura rep més del que sembla raonable i que el sistema s'ha utilitzat políticament.
Reconstruir tot el pit, amb el mugró inclòs, en el mateix moment que s'extirpa la mama a causa d'un tumor...L'hospital de Bellvitge és el primer centre que ho fa a tot espanya i amb endoscòpia, una tècnica que deixa molt poques cicatrius. Així es redueix l'impacte psicològic en la pacient.
Dissabte entra en vigor l'IBAN el nou codi que identificarà el nostre compte corrent i l'unificarà a la normativa europea. Els bancs faran la modificació automàticament en les domiciliacions existents mentre que els empresaris i autònoms han de fer la conversió per pagar i cobrar factures.
Compte amb missatges com aquests que rebem aL mòbil. Asseguren que ens estan enviant uns whatsapps que en realitat no existeixen. Si responen aquest SMS ens donem d'alta d'un frau que ens pot arribar a costar 40 euros per missatge. Després us expliquem què cal fer si us hi heu trobat.
El Barça certifica el pas a les semifinals de la Copa del Rei amb una victòria per 5 a 1 contra el Llevant. Tot i que l'eliminatòria ja estava encarrilada, els blau-grana van voler oferir un bon espectacle als 25 mil espectadors que van anar al Camp Nou en una nit passada per aigua.
Continua la picabaralla al voltant de les balances fiscals. Si bé el ministeri d'Hisenda defensa el canvi de metodologia, la Generalitat i bona part de l'empresariat català preferirien mantenir el sistema actual.
I a aquesta polèmica s'ha afegit un informe de la fundació FAES, el laboratori d'idees del PP, sobre Catalunya. Dos dies abans que comenci la convenció dels populars a Valladolid, l'informe alerta que la independència portaria per a Catalunya feblesa, empobriment i aïllament.
Una nova tècnica quirúrgica permet reconstruir el pit i el mugró al mateix temps que s'extirpa el tumor de mama, tot en una única intervenció. L'Hospital de Bellvitge és el primer centre que ho fa a tot espanya, minimitzant així el trauma que suposa per a les malaltes veure's sense pit.
El Barça ja és a semifinals de la Copa: va tornar a golejar al Llevant, aquest cop per 5 a 1 i en un partit passat per aigua...Per això Gerardo Martino va agraïr el suport dels 25.000 espectadors que van anar al Camp Nou.