Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

8 dones mortes. Avui és el Dia Internacional contra la Violència de Gènere.

Investiguen Caixa Penedès. La Fiscalia vol saber si hi ha delicte en els plans de pensions milionaris d'alts càrrecs.

Atropellament a Barcelona. Quatre persones han resultat ferides.El més greu és un noi de 14 anys.

Crida a la solidaritat. El Banc dels Aliments voll recollir 800 tones d'aliments davant l'augment de les necessitats.

Iniesta continua lesionat. El Barça visita demà el Getafe amb les novetats d'Alves i Adriano.

Amb els ajustos anunciats dimarts per Artur Mas, el govern de la Generalitat preveu recaptar uns mil milions d'Euros. Això permetria, segons que ha explicat aquest matí el conseller d'economia, que en els pressupostos de l'any vinent la reducció de la despesa sigui inferior a la d'enguany. No tot, però, sembla que hagi de ser com ha previst la Generalitat. Portaveus del govern central dubten, per exemple, que la Generalitat tingui competènncies per establir el tiquet sanitari.

Expectació aquesta tarda davant la conferència de Miquel Iceta. El portaveu del PSC explica la seva visió del futur del socialisme català i podria també anunciar si es presenta com a candidat a liderar el partit.

Treballadors de la presó de Quatre Camins han tallat aquest matí els accesos al centre penitenciari. L'acció, en protesta per les noves retallades de la Generalitat, ha provocat importants retencions de transit.

Els mossos d'Esquadra detenen una dona que atacava ancianes al Maresme per robar-les. L'agressora s'introduia a casa de les víctimes i les escanyava amb un mocador fins que perdien la consciència.

El Barça ha tornat aquest migdia de Milà amb el lideratge del grup de Champions a la butxaca. Se l'han assegurat després de guanyar a San Siro en un gran partit dedicat a Tito Vilanova. Els blaugrana també han tancat la renovació de Jonathan dos Santos i gairebé la d'Abidal.

Avui ha estat Montserrat Tura, i ja son cinc els aspirants, la que no descarta competir pel lideratge del PSC. La que fou consellera d'interior i de justicia, però, no acabarà de donar el pas definitiu, segons que ha explicat, fins el congrés que els socialistes catalans, que s'ha de celebrar a mitjans de desembre. Mentrestant, des de fa poc més d' una hora, Angel Ros, l'alcalde de Lleida, explica la seva visió del camí per renovar el PSC, una forma, de reivindicar el lideratge.

Avui ha començat el judici civil contra Endesa pel gran incendi de la catalunya central de l'any 94. Reclamen a la companyia elèctrica una suma de diner que podria arribar als 115 milions d'euros pels danys en bens i propietats que va causar el foc en cremar més de 45 mil hectàrees.

El conseller Boi Ruiz es manifesta partidari d'una polissa obligatoria de sanitat per als ciutadans que tinguin rendes més altes. La Generalitat, però, ha desmentit que es plantegin aquesta possibilitat, mentre que l'oposició creu que podria ser un globus sonda.

En els ultims 10 anys els número de menors desamparats ha crescut un 55 per cent a Catalunya. La Generalitat treballa en un pacte per a la Infància que permeti afrontar els problemes que afecten els menors, com abusos o problemes de conducta i adaptació.

El Barça rep aquest vespre el Rayo Vallecano amb l'objectiu de començar a retallar els 6 punts de desavantatge respecte el Reial Madrid. Abans del partit, els blaugrana lluiran samarretes per donar suport a Tito Vilanova. Tot just avui el club fa 112 anys i es compleix el primer aniversari del 5 a 0 contra l'equip de Mourinho.

El conseller de salut planteja una reforma del sistema sanitari espanyol perquè els ciutadans contractin obligatòriament una pòlissa sanitària a partir d'un determinat nivell de renda. En una trobada amb l'associació catalana de centres de salut privat, que han aplaudit la proposta, Ruiz ha destacat que aquesta mesura contribuiria a la sostenibilitat del sistema i reduiria la pressió assistencial.

Comença el judici civil contra Endesa pels incendis del Berguedà de fa 17 anys. Hi van morir tres persones i van cremar 26 mil hectàrees. Un centenar de demandants reclamen indemnitzacions de 50 milions d'euros, que es podrien dobla amb els interessos de demora. Endesa hi compareix com a responsable de la línie que va provocar l'incendi.

El 6% dels espanyols té por a conduir. És el que es coneix com amaxofòbia. Un pànic que provoca ansietat, tremolors i taquicàrdies, entre altres símptomes. Afecta, sobretot, dones d'entre 30 i 40 anys. Entre els desencadenants? Haver presenciat o patit un accident de trànsit.

A Catalunya hi ha 32mil persones que tenen el virus de la SIDA i no ho saben. A més , segons el centre d'estudis epidemiològics de catalunya, un 48% dels casos es diagnostiquen massa tard perquè persisteix l'estigma sobre la malaltia i els ciutadans tenen por de fer-se les proves.

El Barça vol començar a remuntar els 6 punts de desavantatge respecte el Madrid guanyant aquest nit al Rayo Vallecano al Camp Nou. Guardiola recupera Cesc i Iniesta i podria repetir l'aliniació que, avui fa un any, va aconseguir l'històric 5 a 0 sobre el Madrid de Mourinho.

Reforma del sistema sanitari. Boi Ruiz planteja una pòlissa obligatòria segons la renda.

Incendis del Berguedà. Comença el judici civil contra Endesa, els reclamen més de 50 milions d'euros.

Pànic al volant. Un 6% dels espanyols, sobretot dones, pateix amaxofòbia, por extrema a conduir.

SIDA, l'estigma continua. A Catalunya hi ha 32 mil infectats que no ho saben, un 48% dels casos es diagnostica tard.

Comença el repte. El Barça vol guanyar el Rayo per retallar punts al Madrid en l'aniversari del 5-0.

El govern de la Generalitat ha parlat avui de la possibilitat de convocar un referéndum si el nou executiu espanyol que presidirà Mariano Rajoy es nega a negociar el pacte fiscal. Des del PP ja han contestat. Recomanen serenitat i prudència i afirmen que ara la prioritat és la recuperació econòmica.

Per reduir pacients als hospitals i estalviar despesa, els metges de capçalera es faran càrrec d'algunes consultes que fins ara es derivaven a metges especialistes. El departament de Salut ha presentat avui aquest pla amb el que preveu un estalvi d'un 15%.

Cada any es produeixen a Catalunya 600 nous contagis de la infecció de la Sida. La malaltia, segons que revela un dels principals especialistes, el doctor Josep Maria Gatell, afecta especialment als joves per l'elevada promiscuitat sexual.

L'ajuntament de Barcelona preveu una inversió milionaria en la campanya de Nadal per ajudar al comerç a remontar la crisi. S'invertiran 2.700.000 euros en subvencions a les botigues , ornamentació i llums per incentivar les compres nadalenques.

El Barça s'enfronta demà al Rayo Vallecano en el partit de lliga avançat pel Mundial de Clubs. Iniesta i Cesc s'han entrenat aquesta tarda amb el grup i podran jugar. És la primera oportunitat que tenen els blaugrana per demostrar que poden remuntar els 6 punts de desavantatge amb el Madrid. Tito Vilanova ja té l'alta hospitalària.

Els metges de capçalera assumiran algunes de les consultes que fins ara es derivaven als especialistes com ara problemes reumatològics, dermatològics i d'o-to-rri-no-larin-gologia comuns. Ho faran amb l'ajut de guies clíniques pactades i consultes amb els especialistes. Així ho preveu el Pla de Salut per als propers 4 anys que avui ha presentat el conseller de salut. Una mesura que permetrà escurçar les llistes d'espera per a especialitats.

El Govern català es planteja convocar una consulta popular si el futur govern del Partit Popular NO accepta negociar el pacte fiscal. El govern de CIU reconeix que l'aritmética al congrès dels diputats NO l'afavoreix, però compta amb la majoria de la força social de Catalunya. El PP català ja li ha contestat que el pacte fiscal no és una prioritat i que ara cal esforçar-se per sortir de la crisi.

Arrenca a Durban la Cimera de la ONU contra el canvi climàtic. L'Objectiu: renovar el protocol de Kioto que expira l'any vinent, i que els països més contaminants es comprometin a reduir les emissions de CO2. Una mesura que ja apliquen de forma voluntària i sense contraprestació econòmica una vintena d'empreses catalanes.

Fèlix Millet i Jordi Montull tornen a declarar davant els jutge com a imputats en aquest cas per un presumpte frau de gairebé 700.000 eurUs en les deduccions de l'IVA durant el 2007, quan encara entaven al capdavant del Palau de la Música. Montull ha culpat hisenda de cometre un error en tornar-los els diners dues vegades. Millet ha negat les acusacions.

El Barça fa pinya per superar una situació inèdita amb Guardiola a la banqueta i remuntar els 6 punts de desventatge respecte del Reial Madrid. Els blaugrana fallen fora de casa i volen canviar la dinàmica al clàssic del Bernabéu. La bona notícia és que Tito Vilanova ja té l'alta hospitalària.

Potenciar l'atenció primària. Els metges de capçalera atendran especialitats comuns.

El debat del pacte fiscal. El Govern vol fer una consulta popular per demostrar el suport del catalans davant el PP.

Cimera contra el canvi climàtic. Una vintena d'empreses catalanes redueixen de forma voluntària les emissions de CO2.

Un altre cop davant el jutge. Millet i Montull declaren per un presumpte frau a Hisenda de prop de 700.000 euros.

Toca reaccionar. El Barça ha de millorar fora de casa per remuntar els 6 punts al Madrid

Éxit de la Tercera Gran recapte d'Aliments a Catalunya que aconsseguiria gairebé doblar el volum de donacions de l'any passat . Pendents del reconte definitiu , els organitzadors estan convençuts que superan l'objectiu de recullir 800 tones d'aliments per a repartir entre els més necessitats.

Setmana cabdal per a buscar solucions a la crisi del deute públic europeu. La Comissió Europea comença demà un llibre verd sobre la viabilitat de la creació d'eurobons mentre Berlin i Paris treballen en un pacte d'estabilitat que es coneixeria a la cimera del proper 9 de desembre.

Inquietud entre els veins dels barris que envolten el Parc Güell de Barcelona devant el projecte municipal de fer pagar per accedir-hi. Els veïns temen perdre movilitat al parc i consideren que no es respectaria la voluntat de l'arquitecte, Antoni Gaudí.

El Barça veu com la Lliga se li posa coll amunt desprès de perdre per un a zero contra el Getafe en un partit espès dels blaugrana. La diferència és ara de 6 punts en relació a un Reial Madrid enratxat que va golejar l'Atlètic per 4-1 en el derbi madrileny.

En el Comité federal del PSOE, Carme Chacón no ha especificat, tot i l'expectació, si está disposada a presentarse per presidir el Partit. El PSOE ha fet autocrítica però sobretot a culpat a la crisi econòmica de la debacle electoral.

El compte enrera per les Festes nadalenques obre una de les temporades claus pels comerços a tot Catalunya. El sector despega amb força la temporada oferint aquests dies descomptes de fins al 40 per cent i es proposa millorar els resultats de la temporada pasada.

Organitzacions feministes i veinals d'Espanya i França es concentren El Pertús per denunciar la corrupció que envolta el món de la prostitució. En la manifestació que ha seguit a la trobada fronterera han denunciat que la prostitució perpetua la desigualtat i amaga una gran càrrega de violència.

El Barça juga aquesta nit al camp del Getafe l'últim partit fora de casa abans del clàssic del Bernabéu. Els blaugrana sempre han guanyat al Coliseum amb Guardiola, i avui estan obligats a guanyar si no volen que se'ls escapi un Reial Madrid que tot just abans disputarà el derbi madrileny contra l'Atlètic.

Avui i demà la fundació Banc dels aliments està recollint menjar per l'increment de peticions d'ajut. Tenen dades que indiquen que 1 milió i mig de persones a casa nostra passen necessitat. Demanen coses tan básiques com llegum, oli o llet. És una crida a ser solidari, a donar una miqueta del que nosaltres tenim a aquells que ho necessiten.

La fiscalia de Catalunya investigarà si hi ha indicis de delicte en els plans de pensions milionaris del president i el director general de Caixa Penedés. Els dos alts càrrecs, que ahir van dimitir, compartien amb altres dos directius de l'entitat un pla de pensions de més de 20 milions d'euros.

Quatre vianants ferits, un d'ells de gravetat, en un atropellament al carrer Blames de Barcelona. L'accident s'ha produit aquest matí quan un cotxe ha perdut el control i ha acabat volcant a la vorera.

La policia alerta que la crisi augmenta les situacions de violència cap a les dones. La precarietat laboral els fa més difícil denunciar i ser capaces de trencar amb aquesta situació.

El Barça visita demà el Getafe sense Iniesta, però amb Alves i Adriano. Serà la primera cita d'una fase de partits clau que conclourà amb el clàssic contra el Madrid del 10 de desembre i el Mundialet clubs. Guardiola creu que arriba un moment molt important i Johan Cruyff torna a criticar a Mourinho.

8 dones mortes. Avui és el Dia Internacional contra la Violència de Gènere.

Investiguen Caixa Penedès. La Fiscalia vol saber si hi ha delicte en els plans de pensions milionaris d'alts càrrecs.

Atropellament a Barcelona. Quatre persones han resultat ferides.El més greu és un noi de 14 anys.

Crida a la solidaritat. El Banc dels Aliments voll recollir 800 tones d'aliments davant l'augment de les necessitats.

Iniesta continua lesionat. El Barça visita demà el Getafe amb les novetats d'Alves i Adriano.

Amb els ajustos anunciats dimarts per Artur Mas, el govern de la Generalitat preveu recaptar uns mil milions d'Euros. Això permetria, segons que ha explicat aquest matí el conseller d'economia, que en els pressupostos de l'any vinent la reducció de la despesa sigui inferior a la d'enguany. No tot, però, sembla que hagi de ser com ha previst la Generalitat. Portaveus del govern central dubten, per exemple, que la Generalitat tingui competènncies per establir el tiquet sanitari.

Expectació aquesta tarda davant la conferència de Miquel Iceta. El portaveu del PSC explica la seva visió del futur del socialisme català i podria també anunciar si es presenta com a candidat a liderar el partit.

Treballadors de la presó de Quatre Camins han tallat aquest matí els accesos al centre penitenciari. L'acció, en protesta per les noves retallades de la Generalitat, ha provocat importants retencions de transit.

Els mossos d'Esquadra detenen una dona que atacava ancianes al Maresme per robar-les. L'agressora s'introduia a casa de les víctimes i les escanyava amb un mocador fins que perdien la consciència.

El Barça ha tornat aquest migdia de Milà amb el lideratge del grup de Champions a la butxaca. Se l'han assegurat després de guanyar a San Siro en un gran partit dedicat a Tito Vilanova. Els blaugrana també han tancat la renovació de Jonathan dos Santos i gairebé la d'Abidal.

8 dones han mort a Catalunya a mans de la seva parella o ex-parella des de principis d'any. Només 3 havien denunciat. Sis anys després de l'entrada en vigor de la llei integral contra la violència de gènere encara queda molt a fer. La policia alerta que la crisi econòmica incrementa les situacions de violència cap a les dones, moltes de les quals no poden sortir-se'n per la manca de recursos.

La fiscalia investigarà els plans de pensions milionaris que s'han assignat el president i el director general de Caixa Penedès. Ricart Pagès i Manuel Troyano van dimitir ahir en saber-se que, juntament amb dos EX alts càrrecs més, tenien un pla de pensions conjunt de més de 20 milions d'euros.

Quatre persones resulten ferides a Barcelona en ser atropellades per un cotxe. Per causes que encara es desconeixen el vehicle ha pujat a la vorera i ha envastit els vianants. Un noi de 14 anys ha resultat ferit greu i ha estat traslladat a l'Hospital Sant Joan de Déu. El conductor ha donat negatiu en el control d'alcoholèmia.

El banc dels aliments intenta recollir 800 tones de queviures durant 2 dies per poder respondre a l'increment de peticions d'ajut per menjar: s'han multiplicat per dos en 2 anys. Hi ha 600 punts de recollida a mercats i supermercats de tot Catalunya.

El Barça torna demà a la lliga al camp del Getafe després d'haver fet els deures a la Champions. Iniesta, amb molèsties musculars, torna a quedar fora de la convocatòria. Guardiola, en canvi, recupera els brasilers Dani Alvesi Adiano, que aquest matí ha rebut l'alta mèdica.

Els ajustos es concreten. El pressupost de l'any que ve es retallarà menys.

900 900 120. La línia d'atenció a les dones en situació de violència atén 100.000 trucades en 10 anys.

Detinguda per assaltar àvies. La dona utilitzava un fill d'esquer per entrar a casa de les ancianes.

Compren un poble abandonat. Veïns de Barcelona i la Seu d'Urgell invertiran 12 milions d'euros per fer-hi la llar.

Líder de grup. El Barça guanya el Milan 2-3 a San Siro en un gran partit i li dedica a Vilanova.

El Conseller d'Economia diu que gràcies als ingressos que aconseguiran amb l'augment de les taxes i les retallades dels sous dels funcionaris, els pressupostos de l'any vinent no hauran de ser tant restrictius i no caldrà que la retallada arribi al 10%. Mentrestant, es filtren detalls sobre per on aniran els increments: La T-10 podria encarir-se fins els 9 euros, les taxes universitàries podrien pujar un 7,5% i salut estudiaria cobrar entre 20 cèntims i un euro per recepta, amb excepcions.

Més de 100mil trucades ateses. Es el balanç de 10 anys de funcionament de la línia d'atenció a les dones en situació de violència. La meitat de les trucades eren de dones d'entre 31 i 40 anys i prop del 70% hi han denunciat maltractaments psicol·lògics. En el que portem d'any, ja s'han atès 156 casos de violència sexual a nenes d'entre 11 i 20 anys.

Presó per a una dona acusada d'assaltar àvies a qui robava diners i joies. La dona anava fins al domicili de les víctimes acompanyada del seu fill menor per a qui demanava menjar i beure. Un cop dins, escanyava les ancianes amb un mocador fins deixar-les inconscients. La detinguda actuava pel Maresme.

És LLirt. Un poble de l'Alt Urgell abandonat des de fa més de mig segle... Un grup de veïns de Barcelona i la Seu d'Urgell l'han comprat per rehabilitar-lo i viure-hi quan es jubilin. El projecte preveu construir-hi cases, portar l'aigua i la llum i instal.lar una fonda rural. Necessitarn 12 milions d'euros per fer-lo habitable

El Barça es va assegurar la primera plaça del seu grup desprès de guanyar al Milán a San Siro per 2 a 3 en un gran partit. Ibrahimovic va marcar pels italians, però Van Bommel en pròpia porta, Messi i Xavi van ser els artífex de la victòria blaugrana, dedicada a Tito Vilanova.