Una plaga desconeguda fins ara podria arruinar les plantacions de maduixes. Es tracta d'una mosca que actua sobre la fruita vermella. La passada temporada va fer estralls a les cireres del Llobregat i ara amenaça les maduixes i maduixots del Maresme.
Els sindicats critiquen les noves retallades en les nòmines dels treballadors públics i diuen que tindran un efecte negatiu sobre el servei als usuaris. La patronal, per contra, es manifesta a favor de la mesura. Considera que obeeix al sentit comú.
El temporal de mar dels dos ultims dies ha tornat a afectar greument la costa del Maresme. En molts punts l'onatge s'ha emportat la poca sorra que quedava i la linia del tren està cada vegada més exposada a ser descalçada per la força de l'aigua.
Un home de 73 anys ha mort a Barcelona després de menjar un bolet tóxic. Les autoritats alerten de la proliferació, aquests dies, d'una especie de bolets que es confon amb el fredolic i que és altament tòxica.
I el Barça mirarà d'assegurar aquesta nit la primera plaça del seu grup a la Champions. A San Siro, i davant Ibrahimovic els de Guardiola volen dedicar el triomf a Tito Vilanova que es recupera de l'operació a la glàndula paròtida.
Més ajustos. Per sindicats i consumidors, penalitzen els assalariats.
Bolet molt tòxic. La lepiota, que prolifera en zones urbanes, provoca una mort i 4 ingressats, ja donats d'alta.
Noves plagues a Catalunya. La drosophila suzukki afecta maduixes i cireres i el morrut roig, les palmeres.
Desbrossada de rieres. Mataró assumeix els treballs de neteja després que l'ACA digui que no té pressupost.
A per la primera plaça. El Barça tindrà el suport de 4.700 aficionats a San Siro.
El Govern insisteix en què les mesures anunciades pel president Mas són imprescindibles per complir amb l'objectiu de dèficit de l'1,3%. Els sindicats diuen que penalitzen els assalariats, entre els quals 200mil treballadors públics que tornaran a perdre una part de les dues pagues extres. Els usuaris de la sanitat qualifiquen el tiquet sanitari que s'estudia implantar, de copagament encobert i les assosciacions de consumidors recorden que l'aigua és una necessitat i en critiquen l'encariment.
Un bolet verinós podria haver provocat una fallada multiorgànica i la mort d'un home ahir a Barcelona. Altres 4 persones ingressades també per haver consumit lepiota, un bolet molt tòxic que prolifera en parcs i jardins urbans, ja han estat donades d'alta.
És la "drosophila suzukki" una mosca que afecta els fruits sans en el moment de la maduració. De recent introducció a Catalunya, ataca especialment cireres i maduixes. No és la única plaga que afecta els cultius catalans. La de l'escarbat morrut roig, que danya les palmeres fins provocar la seva mort, s'extén amb força.
L'Ajuntament de Mataró assumeix de forma extraordinària la desbrossada de les rieres de Sant Simó i d'Argentona per evitar mals majors. L'Agència Catalana de l'Aigua, que ès qui ha d'assumir els treballs, diu que no ho fa perquè no té diners. A les Terres de l'Ebre les pluges dels últims dies ataquen de fongs cultius d'horta i cítrics.
El Barça vol dedicar la victòria contra el Milan a Tito Vilanova. Apart del resultat i del retrobament entre Guardiola i Ibraimovic, el partit de Champions entre el Milan i el Barça està marcat per la salut de Tito Vilanova a qui se li ha extirpat un tumor de la glàndula paròtide.
Hem de fer una purga per sanejar els comptes públics. Així s'ha expresat Artur Mas a l'hora d'anunciar, aquest migdia, una nova bateria d'ajustos econòmics. S'apuja l'aigua, la llum, la benzina, el transport i les taxes universitáries. Un gravamen sobre les receptes médiques, l'aplicació de l'impost del patrimoni i una segona retallada al sou dels funcionaris. Aquestes són les mesures que d'aquí pocs mesos pensa dur a terme el govern de la Generalitat. Les reaccions davant d'aquesta bateria de mesures, un apretar-se més el cinturó, no s'han fet esperar.
Tots els partits de l'oposició, menys el PP, critiquen durament les mesures anunciades per Artur Mas. Parlen de frau democràtic i acusen CiU d'haver amagat un nou programa de tisorades fins després de les eleccions.
Soraya Saenz de Santamaria i Ramón Jauregui es reuniran demà a la Moncloa per començar a estudiar el traspas de poder del PSOE al PP. Angela Merkel ha enviat avui un telegrama a Rajoy urgint-lo a prendre ràpidament mesures de contenció a Espanya.
Protecció Civil manté activat en fase d'alerta el Pla Inuncat. El temporal de pluges va de baixa, però el fort vent i la mala mar es mantindran fins demà. A l'Alt empordà les escoles i instituts avui no han fet classe i al Plà de l'Estany s'ha paralitzat el transport escolar.
El Barça s'ha entrenat aquesta tarda a l'Estadi de San Siro per preparar el partit de demà contra el Mílan, on hi ha en joc el primer lloc del grup. Els blaugrana, però, tenen un ull posat a Barcelona, on avui ha estat operat satisfactòriament Tito Vilanova d'un tumor a la glàndula de la mandíbula. El segon entrenador s'estarà un mes de baixa.
Alerta per risc d'inindacions: El temporal marítim, amb onades de 4 metres,va cap el sud
Activat el Pla INUNCAT: 90 escoles tancades i talls de carreteres a l'Alt Empordà
Dany cerebral en nens: Un nou avenç mèdic permetrà detectar precoçment el retard cognitiu lleu
Somriures solidaris: Una clínica dental a Girona ofereix preus mínims a les persones amb menys recursos
Tito Vilanova, operat: El Barça vol dedicar-li la victòria que li donaria la primera plaça de grup
La victòria, a Catalunya, de Convergència i Unió a les eleccions generals és un aval, segons que ha dit Josep Antoni Duran i Lleida per lluitar pel pacte fiscal. L'objectiu, però, ho reconeixia el mateix Duran, no serà fácil. I és que la majoria absoluta del PP, la més àmplia de la seva història, sembla indicar que, difícilment, pot acceptar reivindicacions que no quadrin amb el seu programa. I d'aquest programa n'hem conegut aquesta tarda unes línies que ha explicat Dolores de Cospedal: el mandat que hem rebut, ha dit, l'interpretem com austeritat i reformes mirant a Europa. No hi haurà, però, ha recalcat la secretaria genral del PP, miracles. I l'altra cara de la moneda és el PSOE, que s'ha enfonsat, com reconeixia aquet migdia José Luis Rodriguez Zapatero, i que en un congrés al Febrer ha de començar a dissenyar els camins, i els líders, que els treguin del túnel en que ahir, 20 de novembre, van entrar.
Després de la derrota més gran de la seva història, el PSC comença la reflexió sobre el camí i els líders per recuperar posicions. A la reunió d'aquesta tarda hi són presents alguns dels polítics que aspiren a liderar el partit: l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, l'exbatlle de Vilanova, Joan Ignasi Elena, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro i el portaveu del partit Miquel Iceta.
El Partit Popular de Catalunya presumeix que 100 mil catalans han votat Mariano Rajoy. Alicia Sánchez Camacho diu que està convençuda que hi haurà perfil català en el nou govern d'Espanya i que la prioritat de Mariano Rajoy serà la crisi econòmica i no el pacte fiscal de CiU.
Iniciativa per Catalunya diu que els resultats d'ahir els consoliden com l'autèntica esquerra nacional catalana i l'alternativa al conservadurisme de PP i CiU. Esquerra Republicana interpreta els seus tres escons com un aval a la renovació del partit i unitat de les formacions sobiranistes.
Andrés Iniesta és baixa per al partit de dimecres contra el Mílan a causa d'una contusió. Alves sancionat, i Afellay i Adriano per lesió, tampoc estaran a San Siro. Guardiola s'emporta els 17 homes disponibles del primer equip més 4 joves del planter.
Majoria absoluta del PP. Obté 186 diputats, el millor resultat de la seva història.
CiU venç a Catalunya. Supera el PSC per primer cop en unes generals.
Desfeta socialista. Obtenen els pitjors resultats de la seva història.
El Partit Popular aconsegueix, amb 10 diputats de marge, la majoria absoluta en un Congrés que configuraran 13 forces polítiques...
El PSOE, segona força, queda amb 110 diputats...
La tercera força a Madrid serà Convergència i Unió, amb 16 diputats...
La segueix Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya que, després d'un fort creixement, aconsegueix 11 escons, 9 més que al 2008...
i l'esquerra abertzale, torna al congrès amb AMAIUR, que aconsegueix grup parlamentari propi amb 7 diputats...
Bons resultats, també, per UPyD: 5 diputats, 4 més dels que tenia fins ara...
El PNB perd presència, en concret 1 diputat, i es queda amb 5...
Els escons restants, 10, queden sense grup propi i, per tant, formaran el Grup Mixt... Esquerra Republicana s'ha fet amb tres escons.
Es el dia de decidir i l'hora dels ciutadans. Gairebé cinc milions quatre-cents mil ciutadans de Catalunya estan cridats a votar en aquestes eleccions Generals. Una jornada electoral que transcorre sense incidents, respectada també... pel temps..!! prou bó, de moment, a la major part del territori i amb gairebé 2700 colegis electorals que estaran oberts fins a les vuit del vespre.
Els candidats de les principals formacions polítiques de Catalunya han anat votant al llarg del matí i han coincidit en fer una crida a la participació ciutadana, a que els electors no es quedin a casa i surtin a votar. Per animar el vòt els líders catalans han apelat, en alguns casos, a la responsabilitat pels momentsque viu el país i també al dret de votar en llibertat.
Aquestes eleccions generals seran les primeres per alguns ciutadans vinguts d'altres països que han obtingut la nacionalitat espanyola. Altres nouvinguts ja havien acudit a anteriors cites electorals. Els conéixerem tot seguit i també als electors que necessiten algun tipus d'ajuda especial per poder exercir el seu dret, com ara algunes persones grans o els ciudans invidents.
El Barça ha tornat a la Lliga amb una altra golejada. Anit els de Guardiola es van imposar al Saragossa per 4 gols a 0 i ja sumen 10 partits imbatuts a casa. Sembla per tant, que de moment el virus FIFA no ha afectat els internacionals blaugrana.
Tot a punt per a la jornada de votacions de demà als 2.700 col.legis electorals repartits per tot Catalunya. Els caps de llista dels principals partits catalans han aprofitat la jornada de reflexió d'avui, sense mitings, per fer-se la foto tradicional de grup.
El deute espanyol tanca una setmana de fortes pressions dels mercats... amb un diferencial de 441 punts ... després de tocar el sostre dels 500. Veurem tot seguit perqué les tensions, lluny de calmar-se , s'extenen també a altres països, com ara Bélgica o França.
Cada cop més aturats col.laboren amb les molt diverses organitzacions de voluntariat social que hi ha a Catalunya. Tenen més temps lliure i volen sentir-se útils. Les organitzacions els incorporen però també els hi exigeixen una implicació a llarg termini.
Últim entrenament del Barça abans de rebre aquest vespre al Saragossa. Pep Guardiola podrà comptar amb Pedro que avui ha rebut l'alta mèdica. Els aragonesos porten 46 anys sense guanyar al Camp Nou i viatgen sense Leo Franco que està lesionat.
Els partits polítics apuren a hores d'ara arguments per convèncer a l'electorat perque els facin confiança. Han estat dues setmanes de cursa electoral que culminen aquest vespre amb els mitings de final de campanya. Les veus cridant al vot callaran demà per permetre una reflexio serena de què vol votar cadascú. Diumenge la ciutadania parlarà a les urnes.
El banc central europeu ha d'intervenir comprant deute espanyol per calmar els mercats després que la prima de risc se situi a nivells insòlits. La ministra Salgado nega qualsevol hipótesi de rescat europeu i assegura la solvència del deute espanyol.
Vist per a sentència el primer dels judicis contra l'anomenat Robin Hood dels bancs. Aquest jove no va retornar diferents prèstecs i crèdits. Expicava les seves accions en una web, argumentant que el sistema bancari porta a la ruina a les persones.
L'ajuntament de Barcelona impulsa un sistema d'intercanvi per renovar el vestuari sense gastar diners. La iniciativa vol concienciar sobre la necessitat de controlar la generació de residus.
Messi s'ha entrenat amb normalitat amb la resta de l'equip i Guardiola podrà comptar amb ell pel partit de demà contra el Saragossa al Camp Nou. El tècnic del Barça ha vist a tots el internacionals molt motivats i ha dit que no reservarà ningú pensant en el Mílan. L'única baixa dels blaugrana és Adriano per lesió.
Pels núvols. La prima de risc, al nivell més alt des de la creació de l'euro.
Judici al "Robin dels bancs". Va estafar mig milió d'euros a entitats financeres que va donar a moviments socials.
Salvar el negoci. Empreses i petits negocis recorren a l'assessorament professional per sobreviure.
Bogeria per "Crepuscle". Milers d'adolescents acompanyen Pattinson i Lautner en la preestrena de la cinta a Barcelona.
Tots menys Adriano. Guardiola recupera Messi, Mascherano i Alexis i té 20 homes disponibles.
El deute espanyol ha començat el dia marcant un nou màxim històric i una altra vegada ha fregat la zona límit. La prima de risc ha superat la barrera dels 500 punts i s'ha situat per primera vegada per sobre de la italiana. Després s'ha relaxat per la intervencio del Banc Central, que s'interpreta com una mostra de confiança. Segons els experts la situació no és preocupant perquè és puntual.
Enric Duran, conegut com a "robin dels bancs" s'enfronta al primer judici per estafar mig milió d'euros a entitats financeres. Diners que, després, va donar a moviments socials. El jove va adquirir una targeta que teòricament només li deixava retirar a 600 euros un dia al mes.A la pràctica, podia treure fins a 1500 euros cada dia i amb uns interessos del 27%.
Creix el nombre de petites i mitjanes empreses que recorren a l'assessorament professional per sobreviure a la crisi. Reorganitzar els recursos i els processos productius, fabricar productes nous o canviar la il.luminació de la botiga per reduir la despesa són algunes de les mesures que apliquen per evitar el tancament.
La preestrena europea de "Crepuscle" provoca la bogeria entre els milers de seguidors de la saga que es van aplegar al Fòrum de Barcelona per veure de prop dos dels seus protagonistes, Robert Pattison i Taylor Lautner. La cinta arriba avui als cinemes.
Messi, Mascherano i Alexis s'han entrenat avui ja amb la resta de la plantilla i Guardiola disposa de 20 jugadors per enfrontar-se demà al Saragossa. Pedro ha fet part de la sessió amb els seus companys. Així, l'única baixa és Adriano per lesió.
Vaga d'universitaris. Protesten contra les retallades i l'augment de les taxes.
Recta final del 20N. Visites de Rajoy i Rubalcaba amb molt per decidir a Catalunya.
Nens valents. 1 de cada 10 nounats català és prematur. La xifra s'ha doblat en l'última dècada.
Per seguretat o control?. Schindler posa un dispositiu als mòbils dels empleats que xiula quan porten temps quiets.
Messi arriba cansat. L'argentí ha anat de l'aeroport al gimnàs desprès de 20 hores de viatg
Detinguts pels mossos els presumptes implicats en la destrossa de cotxes a un taller de Santa Coloma de Gramenet per poder cobrar més import a les asseguradores