Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Les autoritats sanitàries ens recorden que cada dia es necessiten 200 donacions de sang per atendre intervencions quirúrgiques, tractaments oncològics i ferits en accidents de trànsit. Gabriel Barceló és reelegit secretari general del PSM amb un 94% dels vots: el partit nacionalista aprova reeditar el Bloc amb els Verds i Iniciativa d'Esquerres. Una trentena de voltors lleonats que han estat recuperats a Mallorca parteixen avui cap a Bulgària per repoblar els Balcans.

Acaba el Festival de Cinema d'Eivissa amb el lliurament dels guardons i el president de l'Acadèmia de Cinema encoratja el sector que continui fent feina. Rafel Nadal prepara a Mallorca el gran torneig de gespa, Wimbledon, després que fos derrotat a Queens per Feliciano López. La setmana comença amb l'anunci de la darrera borrasca de la primavera: pluja i temperatura més fresca fins dimecres.

El Consell de Mallorca transforma el ple de política general en un debat sobre la seva raó de ser; l'equip de Govern i l'oposició polemitzen sobre la supervivència de la institució. El Ple de l'Ajuntament d'Eivissa aprova per unanimitat reclamar la condició de capital de l'illa per a Vila. Volen obtenir els avantatges que atorga la Llei de capitalitat. S'inaugura oficialment l'hotel Hilton Sa Torre després que la fallida del grup Drac n'obligàs la venda per evitar-ne el tancament. Polèmica a Calvià per mor de l'obertura d'una discoteca a Son Caliu; Pacha, que té tots els permisos, fa comptes inaugurar el local la setmana que ve, mentre que els veïns tenen por del trull i renou que es pugui produir. A la crisi de vendes de les botigues de música, alguns empresaris amb imaginació responen amb iniciatives com la venda de vinils de segona mà. Al temps: Cap de setmana típicament de primavera, amb estones de cel tapat i de cel estirat i, fins i tot, amb possibilitat que faci ruixats a tot l'arxipèlag.

Majoristes britànics de turisme especialitzat diuen que la demanda es recupera després d'un compençament d'any molt

fluix. Mouen un milió de turistes que tenen objectius alternatius al sol i platja. Els controladors aeris diuen que

la nova legislació de les seves condicions laborals posa en risc la seguretat. Acusen AENA de fer-los una campanya

de desprestigi. La presidenta del Consell de Mallorca ha proposat a tots el partits fer un front comú per defensar

la pervivència de la institució i acordar la despesa. El Consell de Menorca vol comprar la farmàcia Llabrés per

l'interès cultural que té l'immoble. La farmàcia és una part de l'herència Balada, que ha passat a ser gestionada

pels Prínceps d'Astúries. Rafel Nadal supera la primera volta de Queens. Guanya el brasiler Marcos Daniel i avui

jugarà contra Istomin, un jugador de l'Uzbekistan. Tot sembla indicar que la inestabilitat ens afectarà tot el cap

de setmana. La borrasca mantendrà el cel tapat i el risc de ruixats fins diumenge

El PP acusa el Govern d'haver comès irregularitats amb el lloguer d'un edifici, al polígon de Son Rosinyol; el Govern ha entregat el contracte a la Fiscalia com a mostra de transparència. LaFiscalia Anticorrupció demana 200 milions de fiança i tres anuys de presó per als propietaris de Son Bunyola i al seu advocat; els Hore estan acusats de delictes fiscals en una peça del cas Llamp. La naviliera Balearia obri una ruta directa entre Palma i La Savina. El vaixell "Passió per Formentera" sortirà els dilluns i divendres durant l'estiu. Alejandro Sanz omple el Palma Arena amb el seu Paraiso Express; vuit mil seguidors gaudiren de l'espectacular escenografia i de la música. El Menorca Bàsquet haurà de pagar un milió i 400 mil euros abans de dimarts que ve per poder jugar a l'ACB la pròxima temporada. Ja tenim aquí el canvi de temps: temperatura més fresca i probablement qualque ruixat ens acompanyaran els pròxims dies.

Resposta escassa dels treballadors del sector públic a la convocatòria de vaga dels sindicats; la normalitat ha predominat durant el matí, s'han respectat els serveis públics essencials i l'illa on la protesta ha tengut més seguiment ha estat Eivissa.

La vaga del sector públic obliga a ajornar un dia les proves d'accés a la Universitat; devers 3 mil estudiants de les Balears tenen un dia més per preparar la Selectivitat.

Està a punt per passar a la fase de judici oral el Cas Funerària, en el que el jutge imputa delictes de malbaratament de més de dos milions d'euros a l'exgerent, Oscar Collado, i l'expresidenta de l'empresa municipal, la regidora del PP Marina Sans.

La derrota per 0-1 del Constància contra La Muela impedeix l'ascens de l'equip d'Inca, que haurà de tornar a jugar a la Tercera Divisió la temporada que ve.

S'acosta una borrasca que durà inestabilitat a les Balears, a més Menorca està en alerta groga per avís de rissaga.

El president Antich ha viatjat a Moscou per promocionar les Balears com a destinació turística per als russos. Setmana clau per als

proveïdors i treballadors del grup "Playa y Sol" d'Eivissa, que esperen poder cobrar el que els deuen. Desapareix Esquerra Unida i dóna lloc

a dos partits, un que acull el sector crític i l'altre, l'oficialista. Ambdós s'han compromès a col·laborar. Comença el judici del presumpte

parricida de Llucmajor. El fiscal demana 22 anys de presó per assassinat amb acarnissament i traïdoria. El Govern i el ministeri de Defensa

presenten el Pla de Conservació de la Flora Amenaçada del puig Major. Jorge Lorenzo arriba segon al Gran Premi de Mugello i, amb l'accident

de Rossi, té més possiblitats de ser el campió del món de MotoGP. La setmana que comença amb temps d'estiu s'espatllarà a partir de dimecres:

baixada de la temperatura i pluja.

El Consell de Govern aprova els serveis mínims per al dia de la vaga de treballadors públics, dimarts que ve, i els

sindicats consideren que són abusius i es plantegen impugnar-los als tribunals.

Leire Pajín defensa a Eivissa l'actuació de Xicu Tarrès, imputat penalment en el cas Eivissa Centre i la justícia

contenciosa i administrativa rebutja una denúncia del PP en aquest cas.

Continua la instrucció del Palma Arena, avui ha tornat a declarar el constructor que va fer l'obra del palau de

Jaume Matas i la reforma de la casa de la mare de l'expresident.

El Menorca Bàsquet ha de guanyar avui vespre a Burgos per poder tornar a l'ACB, així forçaria un cinquè partit de la

final, que disputarien a Maó.

L'Atlètic de Madrid paga un milió vuit-cents mils euros al Mallorca per recuperar el migcampista Mario Suárez, els

doblers serviran perquè el Mallorca fitxi Felipe Mattioni.

Avui i demà la previsió del temps anunica bon temps, però diumenge s'ennigularà i no es descarta que el vespre

pugui fer qualque ruixat.

Els sindicats consideren que són excessius els serveis mínims per als transports, urgències sanitàries i educació que el Govern pretén dictar per al dia de la vaga , dimarts que ve.

Cáritas adverteix que el nombre de persones que necessiten ajuda per mor de la crisi econòmica no s'atura d'augmentar i demana a les administracions públiques que no rebaixin les ajudes.

El conseller de Mobilitat diu al Parlament que la construcció deficient del mur de contenció provocà l'accident del tren de Sineu.

Un error d'un programa informàtic impedeix que s'executin les sentències penals a Mallorca i els secretaris judicials ho retreuen al ministre de Justícia a Palma.

El Menorca Bàsquet perd a Burgos i els castellans estan a una victòria de l'ACB; divendres els menorquins han de guanyar per forçar un cinquè partit.

Les Balears lideren el descens de la desocupació el maig, amb un 7,68%: 6.469 treballadors han trobat feina a les

Illes.

Els sindicats escalfen motors amb vista a la pròxima vaga de la funció pública convocada per a dimarts que ve

anunciant que volen denunciar el Decret del govern al Tribunal Constitucional.

L'oposició amenaça frenar les iniciatives del Govern per reduir el dèficit, el PP s'oposa a totes les mesures i UM

només es compromet a estudiar la creació d'un impost mediambiental.

Sa Nostra reuneix de manera extraordinària el Consell d'Administració per enllestir la fusió amb tres caixes

d'estalvi.

Els veïns del Port de Pollença es manifesten per reclamar més inversions a l'Ajuntament.

El Menorca Bàsquet es juga, avui vespre a Burgos, bona part de les opcions de tornar la pròxima temporada a l'ACB;

illencs i castellans estan empatats a una victòria en la final de la lliga LEB.

Els sindicats preparen la jornada de vaga que han convocat per a dimarts que ve al sector públic. Temen que s'abaixi

el sou a tots els assalariats. L'hoteler Fernando Ferré continua detingut a Eivissa. Li imputen delictes fiscals i

blanqueig de capital. Prop de 20 mil persones de les Balears pateixen psoriasi. L'associació d'afectats la vol donar

a conèixer. El judici del Cas Valldemossa quedarà vist per a sentència divendres. Dels 32 acusats, 8 compleixen

presó preventiva per tràfic de droga. Nadal ja és als quarts de final de Roland Garros després d'haver guanyat

Belluci. Demà jugarà contra Nicolàs Almagro. Un centenar d'avionetes participaren en el ral·li aeri del cap del

setmana.

Colonya, la Caixa de Pollença, no es planteja fusionar-se i serà una de les més petites d'Espanya.

El Consell de Menorca debat avui la reducció de la despesa de 2,8 milions.

3 milions de l'herència de Balada seran per a Hisenda i els Prínceps d'Espanya crearan una fundació.

Recorrerem les fires de Binissalem i Manacor i veurem com ballen el cossiers d'Alaró.

Dos morts en un accident d'avioneta a Maó.

Rafel Nadal juga avui horabaixa contra el brasiler Thomaz Bellucci, en directe per TVE.

Arrestats un tinent coronel del SAR i un pilot pels vols privats a Formentera. Consens parlamentari per renovar aviat la planta hotelera de les Illes. Els ajuntaments i els consells retallen despeses: a Palma, 6.600.000 i a Menorca, 2,8 milions. Avui s'inaugura a Palma la Fira del Llibre i s'estrena Rigoletto al Teatre Principal. El Menorca continua el camí de retorn a l'ACB perque només li manca un escull: l'eliminatòria a cinc partits contra el Burgos. Rafel Nadal guanya Zeballos i passa a la volta següent de Roland Garros.

Els ajuntaments i els consells estan molt preocupats per les retallades dels crèdits. Sa Nostra ha de decidir abans del 30 de juny amb quines caixes es fusiona. Els sindicats de l'educacio i la sanitat es mobilitzen contra la rebaixa dels sous. Un home ha estat hospitalitzat en estat greu després de precipitar-se des del balcó d'un tercer pis d'uns apartaments de San Josep de sa Talaia. El ciclista mallorquí Antoni Tauler va donar positiu en un control antidopatge el mes de març.

Els ajuntaments suprimiran serveis, si no poden demanar crèdits. Critiques de batles i partits.

Els sindicats preparen les mobilitzacions.

Els sindicats es preparen per a les mobilitzacions. Avui: concentracions de la sanitat i educació.

Avui comença a vigir la nova Llei del trànsit.

Avui ha entrat en vigor la nova Llei de trànsit amb sancions noves.

A la presó, el conductor que atropellà un jove.

El jutge envia a la presó sense fiança el conductor que atropellà un jove a Palma.

Rafel Nadal s'estrena a Teledeporte.

Rafel Nadal s'estrena avui al Roland Garros. En directe, per Teledeporte.

El Govern central central prohibeix que els ajuntaments demanin més crèdits fins el 2012. El PP reuneix 2.600 militants a Porreres i critica la política econòmica de l'executiu de Francesc Antich. La conselleria de Mobilitat justifica que l'obra del metro era urgent i, per això, la feren sense concurs. Detengut a Palma un conductor que atropellà i ferí greument un jove amb el qual havia discutit al passeig marítim. Visitarem la Fira Medieval de Sineu i la pagesa de Puigpunyent. L'Atlètic Balears perd 2 a 1 contra el Tudelano, però aconsegueix l'ascens a 2a B de futbol. Jorge Lorenzo guanya el segon premi de la temporada i encapçala la classificació de Moto GP, a 9 punts de Rossi.

Continua en estat crític el maquinista del tren accidentat a Sineu I no es reobrirà la linia amb Manacor fins revisar-ne la seguretat. Detengudes 10 persones que volien entrar 76 quilos de droga a Mallorca. La platja de Talamanca, a Eivissa, la primera de les Illes adaptada pels minusvàlids visuals. L'ONG Dentistes sobre Rodes ha tornat del poble de Lompul, al Senegal. Primer dia del Mercat Artesà a les places més cèntriques d'Inca. Rafel Nadal jugarà el primer partit de Roland Garros contra el francès Jani Mina.

El Consell de Ministres es reuneix avui per aprovar la retallada econòmica I Antich diu que les retallades seran importants.

Els sindicats es mobilitzen avui contra les mesures del Govern de Zapatero.

El jutge arxiva la darrera causa contra Margarita Nàjera, exbatlessa de Calvià.

El PP rebutja la urbanització des Guix, a Escorca, però manté 30 xalets en el projecte.

Les festes de Sant Joan 2010 ja tenen cartell, que es obra de Josep Bagur i Torrent Vivó.

Avui s'ha acomiadat Tomeu Vidal de la presidència del Mallorca.

El 2004 ja va descarrilar el tren entre Sineu i Petra també perquè passà per ull un talús. El PP dóna suport al Consell de Mallorca per eliminar 19 àrees de reconversió territorial. El Govern no descarta apujar els imposts per compensar la retallada estatal. El batle de Sant Lluís retira el contenciós de Binibeca i acaba la crisi entre PSOE i PSM. Rafel Nadal s'entrena a Manacor per preparar el torneig de Roland Garros.

El PP amplia en els jutjats la denúncia contra el Serveis Ferroviaris de Mallorca. Ha començat el judici contra els 32 acusats d'haver entrat a Mallorca 3 tones d'haixix. Els bancs de temps, una manera de compartir en èpoques de crisi.

L'SGAE negocia amb els ajuntaments de les Illes el deute pels drets d'autor. Avui és el Dia Mundial dels Museus i fan jornada de portes obertes. Rafel Nadal torna a Mallorca per descansar i preparar el Roland Garros.