Josep Maria Fisa: Solidança, per a la integració sociolaboral
- Josep Maria Fisa és el fundador de la cooperativa Solidança, dedicada a inserir al món laboral persones en risc d’exclusió
- L’enoturisme combina l’elaboració del vi i el cava amb una visita guiada als cellers: visitem el Mas Rodó, amb la família Sala
- Hi ha amplificadors de guitarres amb un so molt especial: els fabriquen a mà uns joves de Barcelona
Solidança es una cooperativa fundada l’any 1997 per Josep Maria Fisa i d'altres persones del Baix Llobregat. Té per objectiu aconseguir la integració sociolaboral de persones en risc d’exclusió social.
Entre d'altres activitats, la cooperativa fa recollida, recuperació i reutilització de diferents tipus de residus, com ara roba, mobles o electrodomèstics. Fisa també forma part de Fandema, una ONG que forma dones a Gàmbia.
L’Enoturisme, nova experiència pels amants del vi a Catalunya
A Catalunya s’han creat, en els últims tres anys, 15 empreses noves que donen un gran impuls econòmic al sector vinícola del Penedès, i l'han convertit en la primera destinació enoturística d’Espanya.
El Mas Rodó és un exemple d’aquests petits cellers que en època de crisi han apostat per l’enoturisme, una pràctica innovadora que combina l’elaboració de vins de qualitat amb visites guiades. Aquest celler ja exporta a 8 països i amb el seu producte s'han posat a la butxaca als japonesos.
George Tube Amps, una altra forma de fer música
George Tube Amps és una marca d'amplificadors de guitarra artesanals creada per uns joves barcelonins. Aquests amplificadors són de gran qualitat i donen un so més pur i dinàmic que fabricats industrialment.
De moment, els joves de George Tube Amps venen aquí, però ja pensen en el mercat europeu. Entre els seus clients més coneguts, el guitarrista de Barricada, el de Nena Daconte i el propi Andrés Calamaro.
I els nostres TUI (Tinc una idea) o consells...
"La confiança i l'autoestima van sempre unides, es complementen". Laura Rojas-Marcos, del llibre "Somos cambio".
"La possibilitat de mirar, tocar i experimentar amb els productes abans de comprar-los és un dels beneficis de les botigues físiques". Henry Chesbrough, del llibre "Innovación de servicios abiertos".