El perfil de la dona sense llar és el d¿una mare al voltant dels 50 anys amb estudis primaris i sense parella
L’Elisa va arribar de La Rioja a Catalunya quan tenia 19 anys. Aquí sempre ha treballat en tasques de servei domèstic i de neteja. Van passar els anys i quan tenia 50 es va trencar la relació que tenia amb la seva parella. Es va veure abocada a viure al carrer ja que aquella ruptura va coincidir amb que també es va quedar sense feina. Des de fa 2 anys viu a la Zona Franca a un dels pisos social de Sant Joan de Déu Serveis Socials.
L’Elisa és una de les 9 protagonistes de l’exposició DONES SUPERVIVENTS, VISIBILITZEN EL SENSELLARISME FEMENÍ que es pot veure durant el mes de desembre a la cafeteria del Centre Cívic- Casa Orlandai, al carrer Jaume Piquet 23 de Sarrià.
L’exposició està impulsada per la Fundació Assís i Serveis Socials de Sant Joan de Déu. Les imatges són del Ferran Padró fotògraf i piscopedagog. Fa 9 anys que treballa en albergs municipals amb persones sense sostre. Convina aquesta tasca professional amb la fotografía documental.
També hem pogut parlar amb l’Estebana. La seva també és una història de superació. Va arribar de Colòmbia el 18 de novembre del 2018 fugint de la persecució política. Va marxar per què la seva vida perillava deixant enrera una carrera professional de 25 anys com a treballadora social i lluitadora pels drets humans. També ha dormit al carrer i viscut en albergs. Però ja ha aconseguit que li reconeguin la condició de refugiada i treballa a la fundació Assís.
Segons l’informe de la UB "Dones en situació sense llar a la ciutat de Barcelona" el perfil de la dona sense llar és el d’una mare al voltant dels 50 anys amb estudis primaris i sense parella.
A més dels abusos sexuals i altres violències masclistes el motiu que porta a les dones a acabar en situació de carrer és la dependència econòmica. De les 1.200 persones que dormen al carrer a Barcelona, aproximadament unes 120 són dones.
I d’això en parla la mostra DONES SUPERVIVENTS. Nosaltres ens hi hem desplaçat per explicar-la.