Monográfico dedicado al pintor español Daniel Vázquez Díaz con motivo del centenario de su nacimiento.
Javier Tusell, director general de Bellas Artes, nos habla acerca del significado de la recuperación para España del "Guernica" de Picasso. El cuadro llegó a Madrid procedente del Museo de Arte Moderno de Nueva York.
Programa incompleto.
El programa Signes ha enregistrat la pintora Maria Girona a casa seva i pintant un quadre. El seu estil és figuratiu i els colors que utilitza són suaus. Com a models, esculls fruites, persones i paisatges. Girona ha exposat a les II i III Bienal Hispanoamericana d'Art, a l'Havana i Barcelona, respectivament. A més d'aquestes exposicions, ha penjat els seus quadres a mostres de Berga, Santander, Lisboa, París i Madrid. És professora d'art i cofundadora de l'Escola Eina. Emès el 27/05/1981
El pintor Antonio López habla sobre las características técnicas, temáticas y formales de su pintura en una charla con Antonio Lara en 1981, para el programa "Conversaciones" de RNE emitido el 2 de mayo de 1981.
El pintor Antonio López habla sobre las características técnicas, temáticas y formales de su pintura en una charla con Antonio Lara en 1981, para el programa "Conversaciones" de RNE emitido el 2 de mayo de 1981.
Programa dedicado al célebre pintor canario, que había fallecido siete años antes.
El pintor holandés, exponente del action painting, es entrevistado en el programa de TVE Imágenes. Artes visuales con motivo de su 75 cumpleaños.
L'Escola de Pintura d'Olot
Programa dedicat a l'Escola de pintura d'Olot, a la Garrotxa. Olot. Exposició de pintura: Galeria Armengol; Danés Jordi a la galeria Els Arcs; Els Quatre Cantons; Joan Vilà Montcau, director de l'escola de Belles Arts d'Olot, parla de la influència del paisatge d'Olot a la pintura. Paisatges d'Olot: parc nou, casa pairal Castanys, exterior i interior. Joan de Malibrán Gelabert, conservador del Museu d'Art d'Olot, explica que representa aquest museu pels pintors de la ciutat. Quadres de Joaquim Vayreda, Marià Vayreda, Berga i Bosch, Josep Pujol, Soler Jorba, Bernades, Marsillach i Pascual. Fotos d'alumnes de l'escola de dibuix d'Olot del segle XIX. Interior de la casa pairal dels Vayreda. Jordi Vayreda, net del pintor, parla del seu avi Joaquim. Convent dels Carmelites on hi ha l'escola d'art. Interior, on un grup d'alumnes treballa a les aules de modelatge, dibuix, ceràmica i pintura.
Albert Ràfols-Casamada
El programa Signes entrevista el pintor Albert Ràfols-Casamada. Exposició de pintures i escultures i exemplars de les publicacions editades pel Comissariat de Propaganda de la Generalitat, durant la Guerra Civil. Emès el 12/05/1978.
Tercero de los programas especiales dedicados a Joan Miró, con motivo del 85 aniversario del pintor.
Segundo de los tres programas especiales dedicados a Joan Miró, con motivo del 85 aniversario del pintor.
Reportatge d'Àlex Broch sobre la revista L'Avenç. Entrevista a Ramon Pla, professor de Lletres de la UB sobre la història d'aquesta publicació. L'Arxiu Figueras ara pertany al Centre d'Estudis d'Història Contemporània. Reportatge de Carme Riera sobre la darrera exposició col·lectiva a la galeria Mec Mec, que plega. Entrevista a María José Bin, directora. Exposició de Gaspar Riera al Casal Balaguer de Mallorca, entrevista al pintor. Exposició a l'aire lliure d'escultures de Ferran Soriano. Emès el 25/04/1978
Primero de los tres programas especiales dedicados a Joan Miró, con motivo del 85 aniversario del pintor.
Presenta y dirige Paloma Chamorro.
El programa rememora al pintor canario con motivo de la presentación de un libro sobre su vida y obra. Manolo Millares había fallecido seis años antes, el 14 de agosto de 1972.
Ver más de Manolo Millares en Tribuna de la cultura (1979).
Comienzo de la entrevista de Joaquín Soler Serrano al pintor barcelonés.
Mira la entrevista completa.
Francisco de Goya, que acaba de ingresar en la Real Academia de San Fernando, acude a Zaragoza en 1780 para decorar la cúpula de la basílica del Pilar y es recibido por su amigo Martín Zapater. Pero los bocetos de su 'regina martyrum' no son del agrado del cabildo, que exige a goya que se someta a la supervisión de su cuñado Francisco Bayeu.
Los bosquimanos, en 'La aventura de la vida'. Fecha de emisión: 2 de julio de 1974. En este programa Félix Rodríguez de la Fuente analiza la pintura zoológica. Entre ellas destaca las pinturas de del arte rupestre realizadas por los pueblos bosquimanos.
Exposició de diverses obres i dibuixos donades al Museu Picasso. En destaquen 'Ciència i caritat', obra mestra de joventut de l’artista, pintada el1896, i 'Primera comunió', del mateix any.
Imatges dels Serveis Informatius de TVE Catalunya del 1970.