Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha presentat al debat d'investidura al Parlament conscient que no tindrà el suport de Junts. En el seu discurs, ha dit estar preparat per encapçalar una Generalitat republicana i ha reclamat acords amplis per aconseguir l'amnistia i un referèndum d'autodeterminació. Aragonès aposta per reactivar la taula de diàleg amb l'Estat i emplaça l’independentisme a superar “malfiances”. El candidat republicà ha fet una crida a "sortir de la zona de confort" per fer possible un govern de coalició. 

Aquest dissabte, tindrem el cel variable, alguns ruixats i unes temperatures que es quedaran per sota d'uns suaus 20ºDiumenge, superades les boires matinals serà un dia de sol i caloreta. La Setmana Santa tindrà un temps estable i un ambient primaveral fins divendres. Arribarà aire càlid que farà mantindrà les temperatures diurnes força altes, alhora que també ens portarà novament pols sahariana en suspensióEntre dissabte i dilluns de Pasqua canviran les masses d'aire: arribarà aire més fred i per tant, el temps serà més insegur i més fred

El candidat republicà a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha presentat al debat d'investidura al Parlament conscient que no tindrà el suport de Junts. En el seu discurs a la cambra ha dit estar preparat per encapçalar una Generalitat republicana. Aragonès ha reclamat acords amplis per aconseguir el referèndum, l'amnistia i el retorn dels exiliats.

  • Actualitzem les restriccions per Setmana Santa entre el 26 de març i el 9 d'abril
  • Les trobades podran ser de 4 persones màxim en espais públics tancats, i de 6 persones en espais públics oberts
  • L'augment de la mobilitat que comporta més interaccions i la situació a les UCI: dos factors preocupants

David Fernàndez considera que els resultats de la consulta interna a la CUP exclouen l'entrada al Govern de Catalunya d'aquesta formació. L'exdiputat cupaire veu "precipitat" l'entrada dels cupaires a l'Executiu català, però no descarta "més implicació". En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, defensa que la taula de diàleg sigui una taula de país, en la qual entri la CUP i també la societat civil. Considera que aquesta "no ha fracassat perquè només s'ha fet una reunió" per culpa que "no hi havia unitat independentista". Fernández no entén ara la falta d'acord entre independentistes per formar Govern i considera que "s'ha de dir a Junts que no pretenguin guanyar als despatxos el que no han guanyat a les urnes".

Divendres de cel variable o ennuvolat per la presència de núvols alts i mitgencs. També s'esperen núvols baixos a prop de la costa al matí i, de nou, al vespre. Algun ruixat al nord a darrera hora. Les màximes es mouran entre els 20 i 24 ºC a l'interior i entre els 16 i 19 graus al Pirineu i al litoral. Dissabte serà força variable, amb molts núvols i algun ruixat al nord-est. Diumenge, en canvi, dominarà el sol arreu, amb més fred matinal i màximes molt més suaus i primaverals.

El Procicat oficialitza la pròrroga de les restriccions vigents fins al 9 d'abril inclòs. A partir de demà, les trobades a espais privats només podran ser de la mateixa bombolla. Es vol evitar les reunions de grups durant la Setmana Santa. Ens ho explica Imma Soler, subdirectora operativa de Protecció Civil. Nou entrebanc al pla de vacunació. AstraZeneca no enviarà la setmana que ve les vacunes previstes. I fem tertúlia política per analitzar el ple d'investidura d'aquest divendres. JxCat s'abstindrà i impedirà la investidura d'Aragonès en primera volta. El partit de Carles Puigdemont considera que no hi ha acord per a un Govern prou "fort i sòlid".

Analistes: Imma Lucas, Carles Fernández i Esther Vivas.

Una recerca de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha permès monitorar per primera vegada el comportament de milions de nanorrobots dins de la bufeta d'un ratolí. Els resultats de l'estudi contribueixen a avançar en el tractament de tumors, especialment el de bufeta, però també el de mama i el de pulmó. En uns 4 anys, podria aplicar-se en persones.

La recerca, en la qual també ha participat el centre basc CIC biomaGUNE, ha utilitzat un eixam de nanorrobots que, malgrat ser artificial, sembla estar viu. Realitzen moviments col·lectius semblants als patrons que realitzen els bancs de peixos o als dels esbarts d'ocells.

  • Les dades sanitàries i les restriccions de mobilitat fan "inviable" el festival en les condicions "desitjables"
  • L'organització impulsarà, però, dos nous festivals presencials a Barcelona a l'octubre d'aquest any
  • El certamen s'ajorna i se celebrarà els dies 15, 16, 17 i 18 de juny del 2022

El festival Sónar, una cita musical celebrada a Barcelona anualment, estava previst per al pròxim juny, però s'ha sumat finalment a la llista de cancel·lacions de grans esdeveniments, entre les quals es troba el Primavera Sound. El certamen s'ajorna i se celebrarà els dies 15, 16, 17 i 18 de juny del 2022.

Fa 5 dies que ha començat la primavera i de moment, és força tranquil.la. Per això avui, aprofitant aquesta tranqul.litat, us hem explicat com podem gaudir del cel nocturn durant aquests tres mesos de primavera. I us hem avançat per on pot anar la meteo de la Setmana Santa. Entre demà i dissabte passa un front que ens portarà nuvols, alguns ruixats i una lleugera i tranistòria baixada de les temperatures. A partir d'aquest diumenge i fins Divendres Sant arribarà una massa d'aire càlid que afavorirà, en general, un ambient força primaveral. I els models indiquen que entre Diumenge i Dilluns de Pasqua arribaria aire més fred que farà canviar el temps. Però... falten dies...

Les bases de la CUP han avalat el preacord amb ERC per a investir a Pere Aragonès com a president de la Generalitat, amb un 59,31% dels vots emesos en les assemblees en les quals s'ha debatut. Ara bé, un 85,59% de la mitilitancia ha advertit que el seu contingut no és "suficient" per a sentir-se satisfeta. Així ho ha anunciat la CUP després de comptabilitzar els resultats de la seva consulta, que incloïa tres preguntes, la primera de les quals era si la militància dóna suport al preacord amb ERC: 564 vots a favor (59,31%), 367 en contra (38,59%) i 20 en blanc (2,10%).

Això es traduirà en el fet que en el ple d'investidura de demà divendres els nou diputats de la CUP votaran "afirmativament" a la investidura d'Aragonès, segons ha avançat en roda de premsa la diputada Eulàlia Reguant, que ha emplaçat a JxCat a "sumar-se" a aquesta majoria.

  • T’expliquem quins són els passos que cal seguir per rebre el vaccí contra la covid-19
  • Pots demanar cita per vacunar-te, sense esperar que Salut t'avisi per SMS
  • 45.000 catalans d'entre 60 i 65 anys, tant professionals essencials com de la població general estan cridats a vacunar-se

Alícia Sánchez Camacho defensa el "model de llibertat social i política" de Díaz Ayuso Madrid, considerant que hi ha més llibertat a la Comunitat que a Catalunya. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, l'expresidenta del PP de Catalunya destaca la recepta de la presidenta madrilenya d'abaixar impostos per compaginar-ho amb la lluita contra la pandèmia. L'ara secretaria primera de la Mesa de l'Assemblea de Madrid recorda en aquest sentit que "alguns varen voler fracturar el model democràtic l'1 d'octubre, i ara volen tornar a fer-ho", per bé que considera que la independència no es produirà, ja que va en contra de "model democràtic". Sánchez-Camacho també mostra el seu suport al president del PP de Catalunya Alejandro Fernández, veu amb bons ulls el fitxatge a Madrid de Toni Cantó, deixa la porta oberta a pactar amb Vox i reconeix que el 9N i l'1O van "perdre la credibilitat" i els votants dels populars catalans "es van sentir abandonats". Sobre la caixa B del PP, assegura que Rajoy ja va pagar un preu polític i recorda que l'expresident ja va demanar disculpes pel que s'hagi fet "malament".

Domini del sol a estones entelat de núvols prims. Núvols baixos i boires arran de mar. A la tarda cel variable al Pirineu i alguna gota. Notable amplitud tèrmica a l'interior amb màximes de 20/24 ºC. Més frenades a la costa. Demà i dissabte tindrem alguns canvis.