Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El TSJC defensa la suspensió del decret d'ajornament electoral perquè el decret d'alarma vigent permet celebrar els comicis el 14F i també per acabar amb la provisionalitat del govern català. El tribunal obre la porta a un ajornament si hi ha restriccions més dures. La Generalitat ha elaborat un manual d'instruccions per als membres de les meses electorals que preveu mesures contra el coronavirus com ara mascaretes, ulleres i roba protectora. Una línia de tempestes ha escombrat Catalunya aquest matí. Han estat fortes ratxes de vent molt intenses que han trencat branques, ha fet caure arbres i s'ha endut teulades i revestiments de naus industrials. Els indicadors de la pandèmia segueixen sent molt dolents amb 131 defuncions a les últimes 24 hores. Als hospitals catalans hi ha 2886 persones ingressades per la Covid-19 i les UCI continuen tensionant-se. Manifestació d'entitats en defensa de l'habiatge davant la seu del PP a Barcelona contra el recurs que aquest partit ha presentat contra dos decrets de la llei de l'habitatge de Catalunya. Barça-Rayo Vallecano i Girona-Vila-real, als vuitens de final de la Copa.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha acordat mantenir provisionalment les eleccions catalanes el 14 de febrer amb la finalitat de "preservar la normalitat democràtica" i evitar una "situació de bloqueig i de precarietat institucional" que afecti la legitimitat del Govern en plena pandèmia.
En un acte que compta amb el vot particular d'un dels magistrats, la sala contenciosa del TSJC exposa els arguments pels quals aquest dijous va acordar mantenir la suspensió de l'ajornament de les eleccions al 30 de maig pròxim, aprovat pel Govern en un decret del passat divendres.

 

El TSJC manté provisionalment les eleccions del 14-F anb l'argument que hi ha un interès públic especialment intens. El govern estableix franges horàries de votació. Els col·lectius de risc votaran preferentment durant les tres primeres hores. La Generalitat ha enviat un manual amb mesures sanitàries com l'ús de mascaretes, ulleres i roba protectora pel dia dels comicis. Un front de tempestes provocat pel temporal 'Hortensia' ha escombrat Catalunya amb ratxes de vent de 90km/h. Ha nascut el primer diccionari de medicina il·lustrat en el què han participat 1.200 nenes i nens. El Barça s'enfrtonarà al Rayo Vallecano i el Girona al Vila-real, en els vuitens de final de la Copa.

El TSJC manté les eleccions pel 14F, després de ratificar les mesures cautelars i avança que prendrà una decisió definitiva abans del 8 del mes que ve, en plena campanya electoral. El TSJC han condemnat el conseller d'Acció Exterior, Bernat Solé, a un any d'inhabilitació pel referendum de l'1 d'octubre. L'últim sondeig del CIS preveu una victòria del PSC per davant d'ERC. Les UCI han arribat al límit de capacitat i Salut adverteix que arribaran als 900 pacients ingressats per Covid-19.

  • Es tracta d'una persona de les Terres de l'Ebre que havia viatjat recentment a Londres
  • Salvador Illa confirma més d'un centenar de casos a Espanya però descarta el confinament domiciliari
  • Augmenta la pressió hospitalària i ja hi ha 525 ingressats a l'UCI

El govern de Catalunya ha decidit ajornar les eleccions al Parlament fins al 30 de maig. No hi ha hagut unanimitat entre els partits i el govern ha imposat la nova data dels comicis. Els partits reclamen garanties per evitar un nou ajornament electoral i que es mantingui el control sobre el govern, però hi ha discrepàncies si la nova convocatòria ha de permetre canviar les llistes electorals. El PSC no descarta impugnar-ho, mentre els indicadors de la pandèmia segueixen empitjorant amb més de 500 persones ingressades per Covid-19 a les UCI.

El govern de Catalunya acorda amb la majoria de partits la celebració de les eleccions el 30 de maig, a causa de l'increment de casos i l'empitjorament de la pandèmia de coronavirus. Només el PSC ha expressat que impugnaria judicialment la decisió si l'ajornament fos fins després de l'estiu. Catalunya ja supera els 500 ingresssats a les UCI per Covid-19. Els experts alerten que calen mesures més contundents i de forma ràpida per contenir el virus per l'arribada de la soca britànica. Alerta per l'increment de l'activitat criminal al voltant de les vacunes contra la Covid-19. Els delinqüents intenten estafar les residències i la gent gran. Els alcaldes del Vallès Occidental estan indignats pels constants talls de llum i amenacen d'emprendre accions legals contra Endesa. Les eleccions a la presidència del Barça no es faran el 24 de gener a causa de la Covid-19.

  • El PSC ho accepta tot que plantejava  un ajornament tècnic fins al 14 o 21 de març
  • Els Comuns volien el 16 de maig i el PdCat també apostava perquè fos abans
  • El consell executiu es reunirà a les 17h per formalitzar la decisió