Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El cardenal, que va convidar personalment Benet XVI, entén que Zapatero no assisteixi als actes de la Sagrada Familia però creu que "si s'està al servei del bé comú s'ha d'atendre els sentiments de la gent". Lluís Martínez Sistach , cardenal arquesbisbe de Barcelona, va ser entrevistat durant més d'una hora al programa 59 segons de TVE. Bona part de les seves paraules les va dedicar a comentar la visita, aquest diumenge, del Papa Benet XVI a la ciutat, "un esdeveniment històric, de talla mundial, que serà un gran èxit gràcies a la feina feta per molta gent". Preguntat sobre el seu paper en l'organització del viatge papal, Sistach va admetre que "vaig anar convencent mica en mica el Sant Pare de la transcendència i significat de la basílica de Gaudí i de la visió cristiana de l'arquitecte molt coincident amb la de Benet XVI". "I en tot aquest camí, la importància del català va anar sortint", com a llengua que tindrà un marcat protagonisme en les celebracions. Sistach es va mostrat comprensiu i respectuós amb les protestes de determinats sectors de la societat i de l'Esglèsia, però va considerar que eren minoritàries i que la majoria de la gent entén la importància de la visita". El cardenal no es va voler pronunciar sobre una suposada pugna amb la Conferència Episcopal espanyola i va dir que entenia que el president Zapatero no assisteixi als actes de la Sagrada Familia, però va dir que "si s'està al servei del bé comú s'ha d'estar atent als sentiments i a les necessitats dels ciutadans".

Entrevista al secretari general i candidat d¡Iniciativa-Verds a les eleccions, Joan Herrera, que aquesta setmana ha deixat l'escó al Congrés de Madrid per dedicar-se de ple a la política catalana. Amb aquesta entrevista, el programa tanca la ronda de converses amb els sis principals candidats a les eleccions autonòmiques del 28-N.

El líder de ICV , Joan Herrera, ha dicho en Los Desayunos de TVE que los abucheos que recibió el presidente del Gobierno "forman parte de un guión escrito desde hace años". "Son los mismos que los de hace uno o dos años". Para el político el incidente "refleja el microclima de Madrid" y lo considera "una mala noticia que expresa en lo que se está convirtiendo para algunos el 12 de octubre", asegura.

El líder de ICV , Joan Herrera, ha dicho en Los Desayunos de TVE que los abucheos que recibió el presidente del Gobierno "forman parte de un guión escrito desde hace años". "Son los mismos que los de hace uno o dos años".

De las que cuatro se refieren a la sentencia del Constitucional sobre el Estatut. Entre ellas la pactada por los diputados del PSOE y del PSC. Y esta tarde acaba el plazo para presentar enmiendas.

Las palabras del presidente del Gobierno sobre la sentencia del estatuto catalán también han generado debate entre los portavoces parlamentarios. La mayoría de los grupos las han criticado, incluidos los partidos catalanes.

Los grupos de la oposición empezarán a responder al presidente del gobierno a partir de las 4 de la tarde. El primero será el líder de la oposición Mariano Rajoy. Por ahora a ninguno le ha convencido el discurso del presidente. Le reprochan que no haya anunciado nada nuevo.

El portavoz de ICV, Joan Herrera, asegura que el presidente no entiende 'lo que sucedió el otro día en Cataluña', en referencia a la manfiestación contra el fallo del Constitucional sobre el Estatut. (14/07/2010)

La sentencia del Constitucional llega después de cuatro años de espera y cuando faltan sólo a unos meses para las próximas elecciones catalanas, que aún no están convocadas, pero que previsiblemente serán en otoño.

El Congreso votará mañana las medidas aprobadas por el Gobierno para hacer frente a la crisis. Todo parece indicar que sí, con los votos del PSOE y la abstención de los nacionalistas de CiU, tal y como ha podido saber Radio Nacional. El PNV, en cambio, ha asegurado que votará en contra. Tampoco apoyarán los recortes los grupos de izquierda porque creen que hay alternativas a esos recortes, en concreto, recaudar más mediante los impuestos. Hablamos de ellos con Joan Herrera, portavoz de Iniciativa Per Cataluña-Verts en el Congreso (26/05/2010).

En lo que sí han coincidido varios portavoces, incluido el socialista, es en pedir que también se rebajen los sueldos de los parlamentarios. Una petición que ha respaldado el propio Zapatero.