Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba
  • Sólo se han acercado posiciones, pero continúan las discrepancias
  • No se ha hablado de cifras, sólo del modelo de financiación
  • PP: "lo más probable es que hayan llegado a un acuerdo pero no se sepa en qué consiste"
En Cataluña se ha firmado un Pacto que introduce novedades sobre la inmigración. La fundamental: que la lengua de acogida será el catalán y, por tanto, los extranjeros deberán hablarlo si quieren acreditar su arraigo social.(19/12/08)

Está confirmado ya que hubo un escape de gas natural y una fuga de agua. Descartada la causa del gas butano, se investiga ahora porqué se produjeron, si el edificio, de tan sólo 10 años, cumplía, en principio, las normativas de gas Natural.

Montserrat Tura, consellera de Justícia, va ser la convidada de "59 segons" el dimarts 25 de novembre.

Tura va respondre a les preguntes d'una taula d'analistes formada per Martí Saballs, Toni Bolaño, Milagros Pérez Oliva, Juan C. Girauta, Gemma Calvet i Vicent Sanchis, amb els que va fer balanç de la tasca de la seva conselleria coincidint amb els dos anys del govern d'entesa.

Respecte a la seva experiència tant en el govern tripartit com en el govern d'entesa, Tura va dir que no hi ha dues etapes polítiques idèntiques. Són dos executius diferents, amb presidents diferents i idearis similars. Pel que fa al paper que ha de tenir el Consell General del Poder Judicial, la consellera va assegurar que és l'òrgan polític a qui se li ha d'exigir que actuï com a govern dels jutges.

En el segon tram del programa es va parlar de violència de gènere, coincidint amb el dia internacional per a l'eliminació d'aquesta xacra i de la polèmica generada en el món universitari pel pla de Bolònia.

Siete funcionarias de prisiones de Cuatre Camins en Barcelona han denunciado que el uso de pesticidas y productos de limpieza en la prisión está detrás de los abortos y malformaciones en sus hijos. Un juez de Granollers ha admitido a trámite la querella contra tres cargos de la Consellería de Justicia. (20/11/08).

       
  • El presidente catalán se reunirá con los directivos de Nissan del 6 al 10 de diciembre
  •    
  • "El objetivo es muy claro: salvar y mantener lugares de trabajo  hoy y mañana"
  •    
  • Los sindicatos de Nissan esperan que el viaje a Japón sea "fructífero"
  •    
  • Según la consejera de Trabajo, "no le temblará la mano" al denegar ERE injustificados
  •    
  • Esta tarde se manifestarán de nuevo los trabajadores de Nissan en el Parlament
  •    
  • El jueves se reunirán representantes de Nissan con los trabajadores

El ERE aprobado por la Generalitat para SEAT excluye a los trabajadores mayores de 53 años y a los que tienen menos de un año de antiguedad. La empresa deberá establecer turnos para que ningún trabajador pase más de dos meses en el paro. (06/11/08)

El programa d'informació parlamentària dirigit i presentat per Lluís Falgàs tractarà els temes comentats aquesta setmana en les jornades parlamentàries. Les primeres impressions dels grups parlamentaris envers el Projecte de Pressupostos per al 2009, l'augment de l'atur i la repercussió que pot tenir a Catalunya la victòria del candidat demòcrata a les eleccions nord-americanes, seran temes destacats del programa.

El tema central del programa "Aquí parlem" d'aquesta setmana és el Projecte de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2009. Els grups parlamentaris ja han començat a analitzar els pressupostos, que de moment són austers. Les primeres impressions deixen insatisfeta l'oposició que considera, que amb l'actual projecte, no hi haurà prou liquiditat per satisfer les necessitats de Catalunya, sobretot pel que fa als serveis socials.

El altres temes que tractarà el programa seran les mesures del govern per contrarestar l'augment de l'atur i les possibles repercussions

       
  • 1.969 trabajadores verán suspendido su contrato entre noviembre y julio
  •    
  • Seat se compromete a complementar el paro hasta el 80% del sueldo
  •    
  • La suspensión no afectará a los empleados mayores de 53 años
  •    
  • Se establecerá un sistema de rotación para no superar los dos meses sin trabajar

El director del Centro de Estudios Epidemiológicos sobre Infecciones de Transmisión Sexual y Sida de Cataluña (CEEISCAT), Jordi Casabona, explica en Radio 5 en qué consistirá el registro de pacientes infectados por el VIH que pondrá en marcha Cataluña (17/10/08).

  • Recoge la medida el borrador de la Ley del Libro Segundo del Código Civil de la Generalitat
  • No será necesario que el enfermo sea declarado judicialmente incapaz
  • Quiere acabar con la designación de tutores justo antes de solicitar la incapacitación

El programa tracta aquesta setmana del procés que la Llei d'Educació segueix al Parlament de Catalunya. És una llei d'especial interès per l'especial compromís què el president de la Generalitat va atorgar-li quan es va comprometre a que quedi definitivament aprovada enguany i que per tant sigui efectiva ben aviat, abans que acabi l'actual període de sessions .

Al programa "Aquí parlem" d'aquesta setmana també veurem diversos reportatges: un sobre el fracàs escolar i un altre sobre les novetats de la llei.

Con esta medida espera reactivar el mercado y dar más facilidades a quienes tienen rentas más bajas, que incluso están teniendo problemas para comprar vivienda protegida.

Josep Huguet, conseller d'Innovació, Unversitats i Empresa, va ser el convidat de "59 segons" el dimarts 7 d'octubre. Huguet va debatre amb una taula d'analistes integrada per Toni Bolaño, Xavier Bru de Sala, Juan Carlos Girauta, Magda Oranich, Pilar Rahola i Joan Tapia.

El conseller va sostenir que, davant l'actual crisi econòmica, les empreses han d' internacionalitzar-se i invertir en innovació i investigació, un aspecte en el que Catalunya apareix en el mapa que dissenya la UE com un dels centres més importants. Huguet va reclamar la gestió de l'aeroport del Prat per part d'empreses catalanes, va afirmar que la pel·lícula de Woody Allen Vicky Cristina Barcelona va ser una bona inversió per la capital catalana i va admetre que, en la situació actual, prefereix que els consellers de la Generalitat viatgin en vehicles Seat i no com ara- en Audi.

En el darrer tram del programa Maria Casado va entrevistar el psicòleg forense Leopoldo Ortega-Monasterio.