Enlaces accesibilidad

Inventant el futur

  • Reportatge sobre els investigadors que treballen al centre d’Investigació i Desenvolupament de Telefònica, amb seu a Barcelona, i que lidera tota la innovació mundial de la companyia
  • Beatriz Valdivia, una apassionada de l’ecologia que ha decidit obrir una botiga on line i una altra a peu de carrer, on combina moda i sostenibilitat.

Per
Tinc una idea - 24/05/2015

Tinc una idea

El programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta.

S’emet els diumenges a les 12:30 hores per La 2

El programa d’avui fem un reportatge sobre els investigadors que treballen al centre d’Investigació i Desenvolupament de Telefònica, amb seu a Barcelona, i que lidera tota la innovació mundial de la companyia. Podreu descobrir com la capacitat inventiva dels seus creatius treballa per crear noves aplicacions tecnològiques.

També podreu conèixer el cas de la Beatriz Valdivia, una apassionada de l’ecologia que ha decidit obrir una botiga on line i una altra a peu de carrer, on combina moda i sostenibilitat. Ven roba i accessoris fets amb materials reciclats, disposa d’articles elaborats amb matèries que no generen residus i recupera productes artesanals de països llatinoamericans.

Inventant el futur

A Catalunya hi ha centres de recerca i desenvolupament de primer nivell. Avui coneixerem el de Telefónica, on hi treballen més de 240 investigadors vinguts d'arreu del món. Diuen que les bones idees surten de tres àmbits diferents: del carrer, dels professionals de la ciència i la tecnologia i de les universitats i empreses.

molts cops del fracàs s’aprèn molt més que de l’èxit

Pablo Rodríguez n’és el director d’Innovació i Investigació de Telefónica i té clar que “per trobar una bona idea se n’ha de mirar moltes, s’ha de besar moltes granotes per trobar el príncep, tots els anys mirem centenars d’idees i, potser, d’aquestes tindran èxit menys de 10”. Al seu parer però també s’han de tenir en compte les idees que fracassen perquè “molts cops del fracàs s’aprèn molt més que de l’èxit“

L’Anna Karolina Hiltunen, líder d’innovació Radio Me, ha pogut tirar endavant un producte que apropa la tecnologia a la gent gran. Ens explica: “hem desenvolupat una idea que permet enviar i rebre missatges de manera molt senzilla entre la gent gran i les persones de la família que utilitzen un telèfon intel·ligent”

Beatriz Valdivia, moda amb valor social

Hi ha portals de venda de productes per Internet que també acaben obrint botigues a peu de carrer. És el cas de Beatriz Valdivia que ha obert una tenda de moda sostenible al barri de Gràcia de Barcelona. Porta més de 25 anys treballant en l’àmbit de l’ecologia i, especialment en el sector del consum tèxtil i artesà responsable. Beatriz explica: “les persones som cada cop més conscients de què hi ha al darrera de cada peça de roba, de cada sabata que portem posada. Si no hi ha un canvi de model, de paradigma, no tindrem un futur sostenible pels nostres fills i pels nostres descendents”

Master Class

Entrevistem Genís Roca, considerat un dels millors experts en la transformació digital del nostre entorn. Acaba de publicar el llibre “Big Data para directivos” . En la Màster Class ens explica: “El món no serà mai només virtual, de la mateixa manera que ja mai més serà només físic. Allò físic i allò virtual configura aquesta nova realitat en la que vivim. Nosaltres estudiem, treballem, ens enamorem, juguem…i això ho fem igual al carrer que a Internet; Internet és part de la nostra realitat”.

I els nostres TUI o consells:

Què passa quan el futur depèn de tu?

Isra García, del llibre Mapmakers

Com saben els cercadors si una pàgina web és important o no?

M.Peñarroya i H. Casas, del llibre Com ser els primers a Google sense pagar