Xavier García Albiol espera que el PP tingui majoria suficient per governar en solitari després de les eleccions generals, ja que l'incomoden algunes polítiques de Vox: "No em ve de gust governar amb Vox. Les polítiques que planteja respecte a Europa, l'economia i la igualtat m'incomoden". En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, veu com "una evidència objectiva" l'existència de la violència de gènere: "Una cosa és que, en base un acord, s'adopti la terminologia". L'alcalde de Badalona confia que el PP estudiarà rebaixar l'edat penal si arriba a la Moncloa, defensant que els menors de 14 anys deixin de ser inimputables: "El conseller Campuzano em donarà un copet a l'esquena. Per mi això no és solució. Vull mesures concretes". Demana mesures més contundents contra l'absentisme escolar per casos com el barri de Sant Roc perquè "els pares prenguin consciència". Creu que el PP "haurà d'actuar en conseqüència" si els comuns entren al govern de Barcelona, ja que "o podria arribar a acords amb un partit que m'ha enganyat". I defensa que Alejandro Fernández "és un gran parlamentari" i "ha fet una bona feina" com a president del PP de Catalunya: "Quan tinguem Congrés, es prendrà la millor decisió per ell i pel partit".
Continuen les converses per anar tancant pactes com avantsala de les eleccions del 23 de juliol. A Catalunya les mirades se centren a la Diputació de Barcelona. Mentre que a la resta de comunitats l'atenció es posa en els pactes del PP i VOX que han fructificat a Balears però que ha fracassat a Extremadura i unes declaracions de Feijóo en les que diu que si necessita pactar amb Vox serà per decisió del PSOE.
- El PSC obre negociacions amb comuns i la CUP davant els dubtes de Junts a la Diputació de Barcelona
- Detenen a Barcelona el pare d'una jove pakistanesa a qui volia casar amb un familiar en contra de la seva voluntat
- Més informació de les notícies destacades del dia al web de RTVE Notícies
L'horror de la guerra dins del Guernica de Picasso. La Laura l'ha reinterpretat. És una refugiada. Va haver de marxar de Colòmbia perquè la seva família estava amenaçada de mort per les FARC. Li ha posat color, diu, per donar esperança als refugiats com ella. També hi ha pintat, explica, l'abraçada d'una mare perquè sempre és a casa. Aquesta és una iniciativa de l'Agència de l'ONU pels Refugiats: ha convidat artistes refugiats a repintar el Guernica.
Aquest dimarts s'han fet públiques les previsions de l'Observatori del Turisme per tot l'estat, amb unes perspectives de consolidació general en la recuperació d'aquest sector. Malgrat això, els hostalers de la Costa Daurada no comparteixen aquest horitzó tan optimista de cara a l'estiu.
Els números a la Diputació de Barcelona donen perquè es repeteixi el pacte de fa 4 anys, entre PSC i Junts, i que Núria Marín torni a presidir la corporació. Aquest pacte divideix a Junts. Tot i que Xavier Trias ja ha assegurat que el veu amb bons ulls, altres dirigents del partit volen vetar qualsevol pacte amb els socialistes.
Altres majories també són aritmèticament possibles. Un tripartit, per exemple, amb PSC, Esquerra i comuns. Però sense els republicans no sumen, i Junqueras, és contundent a l'hora de rebutjar una aliança amb els socialistes. I a ningú se li escapa un altre pacte, el que va ser possible a Barcelona, perquè socialistes, comuns i PP també sumen | INFORMA: Anna Forment
El PSC obre converses amb ERC i els Comuns davant els dubtes de Junts per reeditar el pacte a la Diputació de Barcelona.
Preocupació del sector hoteler de la Costa Daurada a les portes de l'estiu per l'alentiment de les reserves internacionals.
4 ordres d'allunyament per al pare de l'Anissa, la jove pakistanesa que es va casar per amor després que el seu pare l'obligués a un matrimoni forçós.
Reinterpretar el Guernica per expressar les pors i les incerteses com a persones refugiades. És la iniciativa de l'Agència de l'ONU pels Refugiats. En un any s'han doblat les sol·licituds d'asil a Espanya. Catalunya és la tercera comunitat que més en rep, per darrere de Madrid i Andalusia.
Disposat a entomar els reptes de Barcelona i a encarrilar el consens que va permetre l'acord pressupostari. És la voluntat amb què Pere Aragonès afronta la relació amb el nou alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, després d'una investidura convulsa que continua aixecant polseguera.
La diputada de la CUP al Congrés, Mireia Vehí, denuncia que en determinats moments han patit per la seva integritat a Madrid, per confrontar a la ultradreta.
A Lleida Joan Talarn repetirà com a president de la Diputació. El que falta per tancar és l'acord a la Diputació de Barcelona, on Junts podria repetir el pacte amb els socialistes i fer de nou Núria Marín presidenta de la corporació.
La Policia Nacional fa públic que el jutge també li ha prohibit acostar-se a l'home amb qui la seva filla es va casar voluntàriament, a la germana de la noia i a la mare de les dues.
Després de les agressions sexuals comeses per menors els últims mesos a Badalona, la Generalitat assegura que està fent mediació amb la comunitat gitana del barri de Sant Roc, d'on són alguns dels autors.
Els Mossos detenen un veí de Pont de Suert per intentar matar la seva exparella amb una destral
- El jutjat de Tremp va decretar dilluns l'ingrés a presó sense fiança
- La causa està oberta per assassinat en grau de temptativa
- La plataforma SOS Socorristes s'ha concentrat a les portes del Palau de la Generalitat
- Reclamen un marc normatiu de temporalitat i quantitat de professionals mínima
Mireia Vehí creu que els xiulets a l'alcalde de Barcelona envien "un missatge": "La investidura de Collboni es va llegir com una operació d'Estat". La candidata de la CUP a Girona a les eleccions generals defensa que els acords assolits a Barcelona i Girona són diferents. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, descarta que els comuns acabin entrant a l'executiu de Collboni: "Si tries entre el dolent i el pitjor, et votes a tu mateix, t'abstens i treballes des de l'oposició". Creu que s'està tornant "una dècada enrere" amb la sociovergència, on ERC "ha intentat entrar, però el poder i les estructures sempre tornen a casa". I critica que Junts hagi "boicotejat" evitar que Orriols governi a Ripoll.
Creu que el govern del PSOE i Podemos ha estat "poruc" i tenen "un camí per córrer ample" des de l'esquerra i l'independentisme. En aquest sentit, celebra la "lectura crítica" que fa Gabriel Rufián del paper d'ERC al Congrés proposant "un preu més alt" per investir Sánchez. Diu que "depèn dels resultats" la CUP podria donar suport al socialista. Defensa un referèndum perquè "la Generalitat pugui governar per la seva gent", i assegura que ho voldria parlar amb Yolanda Díaz sobre l'autodeterminació. Assenyala la seva "batalla" amb "periodistes acreditats al Congrés que són d'extrema dreta". I revela que la CUP contracta seguretat perquè pugui anar pel carrer a Madrid: "Contractem gent de la nostra corda política".
- ERC crida a l'independentisme a votar el 23-J i situa Ernest Maragall de 2 pel Senat
- Una investigació aconsegueix que un fetus sobrevisqui 12 dies en una placenta artificial
- Més informació de les notícies destacades del dia al web de RTVE Notícies
Aquest dilluns es continuava païnt el pacte a l'Ajuntament de Barcelona. Feijóo ha dit que van intercedir en l'acord que va donar l'alcaldia a Jaume Collboni. En canvi, el flamant alcalde manté que les decisions per investir-lo es van prendre des de Barcelona i assegura que no té res pactat amb el PP i els comuns i no ha concretat si entraran al govern després de les generals.
- La ingesta d'entre un i dos mil·ligrams del seu principi actiu és suficient per a matar a una persona adulta
- No existeix un antídot, per la qual cosa, si s'ingereix, cal sotmetre's a una rentada d'estómac com més aviat millor
Educació ha fet un primer pas col·locant aires a les escoles de la seva propietat. Però és una ínfima part, ja la majoria d'edificis pertanyen als ajuntaments. Mentrestant, mestres i nens s'espavilen com poden. A moltes escoles, han estat els pares i els mestres els que han acabat comprant els ventiladors. La Generalitat aposta per accions més profundes per afrontar el canvi climàtic i està invertint 102 milions d'euros de fons europeus perquè les escoles millorin l'eficiència energètica.
Metges i investigadors de BCNatal treballen des de fa dos anys i mig en desenvolupar una placenta artificial. Avui han presentat els resultats de la primera fase en què han aconseguit una supervivència de 12 dies en un model animal.
Es tracta d'una solució innovadora que "canviarà el paradigma dels nadons prematurs extrems", i reduirà les seqüeles dels acabats de néixer amb sis mesos o menys.
Metges i investigadors de BCNatal treballen des de fa dos anys i mig en desenvolupar una placenta artificial. Aquest dilluns han presentat els resultats de la primera fase en què han aconseguit una supervivència de 12 dies en un model animal.
Els partits independentistes volen traduir en vots la indignació, que diuen, ha suposat la investidura de Collboni. Esquerra es desmarca així de la campanya de l'ANC que demana abstenció o vot nul el 23J. Rufián alerta d'un possible gir del PSOE arribant a pactar amb el PP.
Els de Colau no neguen les dificultats d'haver votat com el Partit Popular, però estan convençuts que no els passarà factura a les generals. I pressionen Collboni perquè no s'abraci a la dreta.
Qui no farà de cap de l'oposició és Xavier Trias que situa la mirada en una altra pantalla, les negociacions per governar la Diputació de Barcelona. Ara governen plegats el PSC i Junts. Que es rediti el pacte sembla l'opció més factible. Esquerra no vol saber res del PSC a la Diputació de Barcelona, tot i que els republicans presidiran les de Lleida i Tarragona, gràcies a un pacte amb els socialistes.
Ernest Maragall serà el número 2 d'Esquerra al Senat. Moviment d'última hora dels republicans per respondre al pacte d'Estat que, diuen, s'ha teixit contra Barcelona i que ha fet alcalde Collboni. Una investidura que deixa ferides obertes que poden tenir conseqüències en les properes eleccions generals.
Aconseguir que nadons molt prematurs visquin fora de la panxa de la mare en una placenta artificial. És en el que treballen els investigadors de BCNatal, liderats per l'Hospital Clínic i Sant Joan de Déu. Ja han aconseguit bons resultats en la primera fase amb animals: 12 dies de supervivència amb una ovella.
El final de curs arriba amb una treva d'elevades temperatures, a diferència del que va passar l'any passat. Però la preocupació als centres és màxima. A Barcelona el Consorci d'Educació ha enviat ventiladors a moltes escoles i a les més caloroses, aires condicionats.
Gündo¿an s'apropa al Barça. El seu entrenador al Manchester City, Pep Guardiola, diu que voldrien renovar-lo, però que si el Barça convenç l'alemany, faria un gran fitxatge.
- El regidor de BCN en Comú creu que Collboni "dona alguna garantia més que Trias"
- Sirera assegura que Jaume Collboni es va comprometre a no governar amb els comuns
- EN DIRECTE | Segueix l'actualitat d'aquest dilluns 19 de juny a Catalunya